Citroen C5 Aircross: która wersja najlepsza?

Kierowcy, dla których komfort jest najważniejszy, powinni przynajmniej raz przejechać się modelem Citroen C5 Aircross. Nie jest to najbardziej luksusowy, najlepiej wyposażony, ale znajduje się on w czołówce najbardziej komfortowych rodzinnych SUV-ów. Citroen posiada zawieszenie z ogranicznikami hydraulicznymi, które bardzo skutecznie radzi sobie z niedoskonałości na drodze. W połowie 2022 roku dodano siedzenia o nazwie Advanced Comfort, które bardziej rozpieszczają pasażerów dzięki dodatkowej piance o grubości 15mm.

Model ten jest oparty na platformie EMP2 współdzielonej z Peugeotem 3008 i Oplem Grandlandem. Dla rodziny plusem będą tylne osobne siedzenia, odchylane i przesuwane na 15 cm, które są znacznie bardziej przyjazne i praktyczne niż klasyczna kanapa.
Bagażnik tego 4,50-metrowego SUV-a nie jest też nie jest mały. Jego pojemność sięga 580 litrów, znacznie więcej niż Renault Austral i 3008. Z drugiej strony, Aircross cierpi w porównaniu z nowszymi konkurentami pod względem technologii. Jego system multimedialny jest zbyt wolny.
Wykończenie na żywo nie jest zbyt godne polecenia, nawet lepsza wersja Feel lub Feel Pack, która dzięki przyjemnemu wyposażeniu do codziennego użytkowania przykuwa uwagę klientów.

Benzyna i olej napędowy

Napęd spalinowy to główna wada C5 Aircross. Moc silnika została ograniczony do poziomu 130KM, zarówno w benzynie i dislu. Benzyniak 1.2 PureTech ma sześciobiegową mechaniczną skrzynię biegów, a od wersji Shine może sobie pozwolić na zamówienie automatycznej skrzyni biegów. Ośmiostopniowy automat jest dość przyjemna, ale czasami brakuje jej płynności w użytkowaniu miejskim. Trzycylindrowy silnik nie daje nam zbyt dużej przyjemności z jazdy pod względem osiągów. Przyspieszenie to zaledwie 10,5 sekundy do 100km/h, ale jak na swoje warunki jest całkiem elastyczność. Niewielkie drgania są odczuwalne na biegu jałowym, a średnie zużycie może szybko zbliżyć się do 8 l/100 km.

W dieslu 1.5 BlueHDi sytuacja wygląda podobnie jeśli chodzi o połączenie silnika i skrzyni biegów. Dopiero w topowej wersji Shine Pack producent narzuca automatyczną skrzynię biegów EAT8. BlueHDi ma podobną wydajność do PureTech, ale dzięki doskonałemu momentowi obrotowemu oferuje lepsze osiągi, a jego zapotrzebowanie na paliwo wynosi poniżej 6,8l na 100km.

Hybryda plug-in

SUV Citroena ma to samo rozwiązanie hybrydowe typu plug-in, co jego kuzyn Peugeot i jest dostępny z łączną mocą 180KM lub 225KM. Silnik elektryczny znajdujący się z przodu przenosi napęd tylko na przednie koła. Zmniejsza się również objętość bagażnika, który uszczupla się o 120 litrów i ma tylko 460 litrów pojemności, ale zachowuje schowek podłogowy.
W obu przypadkach osiągi nie są fenomenalne, ale są znacznie lepsze niż w wersjach spalinowych. A prędkość od 0 do 100km/h osiągniemy w 8,7 sekundy w mocniejszej wersji 225 KM, która dodatkowo ma system skutecznego odzyskiwania energii. Te wersje SUVa C5 mogą pozostawać w trybie 100% elektrycznym do 135km/h, a jego zasięg w tym trybie wynosi ok 55 kilometrów.
W zastosowaniach hybrydowych średnie spalanie C5 Aircross wynosi to około 4,5l/100km przy dłuższych trasach, ale gdy braknie nam energii elektrycznej zużycie może z łatwością przekroczyć 8l/100km.

Wybór należy do Was.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share