Responsywna, satysfakcjonująca i przyjemna w prowadzeniu dynamika Ford Performance będzie teraz cieszyć się jeszcze większą liczbą klientów SUV-ów, ponieważ Ford Puma ST został zaprezentowany pod nową nazwą Puma ST Powershift – wprowadzając najmocniejszą wersję wielokrotnie nagradzanego silnika EcoBoost o pojemności 1,0 litra w historii.
Wzbogacony o 48-woltową technologię mild hybrid, która zapewnia moc szczytową do 170 KM i maksymalny moment obrotowy 248 Nm, wielokrotnie nagradzany silnik o pojemności 1,0 litra jest połączony z siedmiobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów Ford Powershift z możliwością zmiany biegów – płynnie łącząc energiczne wrażenia z jazdy i codzienną użyteczność.
Nowy układ napędowy w pełni wykorzystuje pseudonim Sports Technologies wraz z istniejącymi funkcjami zwiększającymi osiągi ze zoptymalizowanego podwozia 1,5-litrowego EcoBoost Puma ST – wprowadzonego na rynek w 2020 r. – w tym specjalnie zaprojektowanymi ustawieniami belki skrętnej i stabilizatora oraz opatentowanymi sprężynami wektorującymi siłę.
W połączeniu z komfortem kompaktowego SUV-a, bezkompromisową przestrzenią wewnętrzną i innowacyjnymi rozwiązaniami praktycznymi, w tym Fordem MegaBox, wszechstronny nowy Ford Puma ST Powershift zapewnia wrażenia z jazdy Ford Performance w zasięgu jeszcze większej liczby entuzjastów – zapewniając responsywne przyspieszenie 7,4 sekundy 0-62 mph (0-100 km/h) wraz z 44,8 mpg (6,3 l/100 km) i 144 g/km CO2.
1,0-litrowa hybrydowa technologia EcoBoost Hybrid 48-V oferowana klientom Pumy od czasu wprowadzenia SUV-a na rynek w 2019 r. została udoskonalona, aby zapewnić jeszcze lepsze osiągi Forda Puma ST Powershift.
System mild hybrid włącza odzyskiwanie energii szybciej niż w innych aplikacjach, umożliwiając szybsze ładowanie 48-woltowego akumulatora litowo-jonowego. Dzięki temu zintegrowany rozrusznik/generator napędzany paskiem (BISG) oferuje dłuższy okres doładowania momentu obrotowego w celu zwiększenia wydajności przy niższych obrotach silnika. Ponadto zwiększona rekuperacja energii pozwala na dodatkowe 10 PS wspomagania elektrycznego BISG w celu zwiększenia mocy szczytowej.
W połączeniu z unikalnym oprogramowaniem dostrojonym do turbodoładowanego, wtryskiwanego bezpośrednio, trzycylindrowego silnika benzynowego, rezultatem jest prawie 10-procentowy wzrost mocy szczytowej w porównaniu z 155-konnym silnikiem EcoBoost Hybrid o mocy 1 KM. Dostarczając do 0 KM przy 170.5 obr./min i do 750 Nm momentu obrotowego przy 248.3 obr./min, Ford Puma ST Powershift wytwarza dokładnie dwa razy więcej mocy na litr niż Focus ST000 z 2002 roku.
Ford Puma ST Powershift korzysta z tej samej technologii aktywnego zaworu wydechowego co Puma ST, co zwiększa osiągi i wyróżnia silnik ST podczas przyspieszania. Aktywny zawór wydechowy, sterowany przez wybierane tryby jazdy, pozostaje zamknięty w trybach Normal i Eco dla codziennego udoskonalenia, ale otwiera się w trybie Sport, aby zintensyfikować sportowy dźwięk.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały netcarshow