Mercedes-Benz rozszerzył swoją ofertę pojazdów elektrycznych EQ o EQE Podobnie jak EQS, charakteryzuje się aerodynamiczną i skromną, ale przyjemną konstrukcją. Jednak przestrzeń nad głową z tyłu jest zmniejszona przez pochyłą linię dachu i standardowo montowany panoramiczny dach. Podobnie małe szyby boczne i tylne, opracowane do celów aerodynamicznych i projektowych, ograniczają widoczność, co sprawia, że kamera cofania jest niezbędna.
Podwozie i zawieszenie EQE zostały zaprojektowane tak, aby były bardzo wygodne, ale także pozwalały na bardziej dynamiczną jazdę. Przedni zderzak nie jest zbyt niski, co ułatwia jazdę przez progi zwalniające w obszarach miejskich.
Samochód ma wysoką jakość wizualną – materiały użyte na desce rozdzielczej, drzwiach i siedzeniach są pierwszej klasy. Opcjonalny ekran MBUX Hyperscreen, który rozciąga się na całą szerokość wnętrza, jest oszałamiający. Dwa standardowe wyświetlacze, które przypominają te w Klasie S, są również przekonujące, a zaawansowane systemy wspomagania kierowcy (ADAS), w tym wyświetlacz head-up w rozszerzonej rzeczywistości, są najnowocześniejsze.
Jako czterodrzwiowa limuzyna, w pełni elektryczny odpowiednik Klasy E nie ma obecnie bezpośrednich rywali w segmencie. Z drugiej strony, Mercedes-Benz oferuje teraz pełną gamę układów napędowych w segmencie, ponieważ Klasa E jest dostępna z silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi, a także z napędem hybrydowym plug-in (PHEV). Ponieważ różnorodność modeli elektrycznych w segmencie E jest nadal bardzo ograniczona, duży zasięg EQE (do 639 km w wersji 350+ z akumulatorem 90,6 kWh) spodoba się docelowym odbiorcom. Jest to jeden z najwyższych zakresów w segmencie, przewyższający samochody o podobnej cenie.
Układ 400 V oznacza, że powinno być możliwe ładowanie DC do 170 kW, co powoduje naładowanie akumulatora z 10% do 80% w ciągu 32 minut.
Rozstaw osi Mercedes-Benz EQE jest o ponad 30 cm dłuższy niż w Klasie E, oferując dużo miejsca na wszystkich siedzeniach, a EQE350 ma o 245Nm większy moment obrotowy niż AMG E53 Klasy E.
Bagażnik o pojemności 430 litrów jest o 110 litrów mniejszy niż w Klasie E, podczas gdy EQS to hatchback o pojemności większej o 70 litrów niż Klasa S.
Ogólnie rzecz biorąc, EQE powinno pomóc Mercedesowi zatrzymać obecnych właścicieli Klasy E, którzy chcą lub faktycznie muszą przejść na BEV.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta