Nowy Mercedes AMG GLC Coupe 2024. Potęga pod maską!

Mercedes AMG GLC Coupe 2024

A więc, drodzy czytelnicy, mamy tu coś naprawdę wyjątkowego. Mercedes postanowił nas zaskoczyć i pochwalić się swoim nowym dziełem – Mercedes AMG GLC Coupe. I nie jest to byle jaki samochód, ale prawdziwa perła wśród aut sportowych.

Wygląd zewnętrzny

Zacznijmy od wyglądu. Jeśli myślisz, że Mercedes nie potrafi zaskoczyć, jesteś w błędzie. Nowy GLC Coupe to połączenie dynamicznej elegancji z charakterystycznymi cechami AMG. Jego sylwetka jest sportowa ale z opadającą linią dachu, co nadaje mu wyjątkowego charakteru. Możemy zauważyć przednie reflektory pięknie łączące się z górną częścią osłony chłodnicy, a przedni zderzak z dużymi wlotami powietrza dodaje mu agresywnego wyglądu. A te boczne przetłoczenia? to czysta poezja dla oka!

Czytaj także: Mercedes Concept CLA. Rewolucja elektrycznych samochodów coraz bliżej

Mercedes AMG GLC Coupe we wnętrzu

We wnętrzu dominuje sportowy klimat. Fotele AMG obszyte są skórą syntetyczną Artico oraz mikrofibrą Microcut. Kierownica AMG Performance jest obszyta natomiast skórą Nappa, a na niej znajdują się aluminiowe łopatki do zmiany biegów. Rozbudowany system informacyjno-rozrywkowy MBUX oferuje różne widoki i funkcje specyficzne dla AMG.

Wnętrze nowego Mercedesa AMG GLC Coupe emanuje sportowym charakterem. Fotele AMG są obszyte skórą syntetyczną Artico oraz mikrofibrą Microcut z unikalnym wzorem. Dla tych, którzy pragną jeszcze większej wygody i luksusu, dostępna jest tapicerka ze skóry lub ze skóry Nappa z herbem AMG wytłoczonym na przednich zagłówkach. Jeśli chodzi o sportowy charakter, do wyboru są również fotele AMG Performance.

Kierownica AMG Performance, obszyta została skórą Nappa (w modelu GLC 43) lub połączeniem skóry Nappa z mikrofibrą Microcut (w modelu GLC 63 SE). Niby dodatki, ale dodają one wnętrzu wyjątkowego charakteru. Sama kierownica jest u dołu wieńcem, ma perforacje w obszarze uchwytu i aluminiowe, srebrne łopatki do zmiany biegów. A to tylko niektóre z jej cech. Dwa okrągłe przełączniki na kierownicy umożliwiają szybką i precyzyjną obsługę różnych funkcji z zakresu dynamiki jazdy oraz zmianę trybu jazdy AMG Dynamic Select.

Wnętrze jest dopełnione przez sportowe pedała AMG, dywaniki podłogowe AMG oraz podświetlane listwy progowe drzwi z napisem AMG.

Nowoczesny system informacyjno-rozrywkowy MBUX

System MBUX oferuje różne widoki i funkcje specyficzne dla AMG. Ekskluzywny styl Supersport pozwala na wyświetlanie różnych treści w pionowej strukturze, włącznie z bieżącymi ustawieniami podwozia czy przekładni. Kierowca ma również dostęp do mapy nawigacji oraz danych dotyczących zużycia paliwa.

Dla entuzjastów jazdy na torze dostępna jest aplikacja AMG Track Pace, która podczas jazdy torowej dziesięć razy na sekundę rejestruje ponad 80 specyficznych danych pojazdu, takich jak prędkość, przyspieszenie, kąt skrętu i działanie pedału hamulca. Aplikacja pozwala również na śledzenie czasów okrążeń oraz oferuje narzędzia szkoleniowe i analityczne.

Sprawdź również: Nowy Mercedes klasy E już w sprzedaży. Znamy ceny

Silniki i układy napędowe AMG GLC

Zanim zaczniemy, wyobraź sobie, że jesteś na torze wyścigowym. Słyszysz dźwięk silnika, który brzmi jak symfonia dla uszu każdego miłośnika motoryzacji. To nie jest zwykły samochód, to Mercedes AMG GLC Coupe.

Ale co kryje się pod jego maską?

  • Dwa warianty o wysokich osiągach
    Mercedes postanowił zaskoczyć nas dwoma wariantami o wysokich osiągach: wariantem 43 oraz 63 SE Performance. Jeśli myślisz, że to wszystko, jesteś w błędzie!
  • Pierwszy SUV coupe Mercedesa z hybrydową technologią
    Tak, dobrze przeczytałeś. GLC 63 S E Performance Coupe to pierwszy hybrydowy SUV coupe Mercedesa o wysokich osiągach. Dysponuje mocą systemową 500 kW (680 KM). Ale to nie koniec! Drugi wariant, GLC 43 4MATIC Coupe, ma moc 310 kW (421 KM) z możliwością krótkotrwałego dostarczenia dodatkowych 10 kW (14 KM).
  • Czterocylindrowy silnik AMG
    Sercem tego cuda techniki jest czterocylindrowy silnik AMG o pojemności 2,0 litrów. Co ciekawe, jest to jedyny na świecie seryjny silnik z elektryczną turbosprężarką. Dzięki temu doładowaniu, reakcja silnika jest niezwykle spontaniczna w całym zakresie prędkości obrotowych.
  • Hybryda E Performance
    W GLC 63 S E Performance Coupe, silnik M139l generuje moc 350 kW (476 KM). Jest to najmocniejszy seryjny silnik o 4 cylindrach na świecie. Maksymalny moment obrotowy wynosi 545 Nm. Co więcej, ten model posiada 204-konny silnik elektryczny umieszczony na tylnej osi.
  • GLC 43 4MATIC Sportowe osiągi
    W bazowym wariancie GLC 43 4MATIC Coupe, czterocylindrowy rzędowy silnik o pojemności 2,0 litrów generuje moc 310 kW (421 KM). Maksymalny moment obrotowy wynosi tutaj 500 Nm.
  • Skrzynia biegów AMG Speedshift MCT 9G
    W obu wariantach Mercedesa AMG GLC Coupe, siła napędowa jest przekazywana przez przekładnię AMG Speedshift MCT 9G. Ta skrzynia biegów zapewnia niesamowite osiągi i reakcje na każde naciśnięcie pedału gazu.

Podsumowując, nowy Mercedes AMG GLC Coupe to prawdziwa bestia na drodze. Z takim wyposażeniem i technologią pod maską, trudno znaleźć konkurencję, która byłaby w stanie mu dorównać. Ale czy jesteśmy gotowi na taką przejażdżkę?


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share