W polskich salonach Mercedesa rozpoczęto sprzedaż nowej, znacząco zmodernizowanej wersji modelu GLA. Nowy Mercedes GLA po modernizacji łączy w sobie wiele innowacji, zaktualizowany design oraz bogatsze wyposażenie standardowe. Aby jeszcze bardziej połączyć osiągi z efektywnością, silniki benzynowe zostały teraz zelektryfikowane. Klienci mają również możliwość wyboru wersji wysokoprężnych oraz hybrydowego modelu plug-in, który oferuje większy zasięg w trybie elektrycznym – aż 69 kilometrów.
Nowa atrapa chłodnicy oraz pokrywa silnika z subtelnie wypukłymi elementami podkreślają charakterystyczny, pewny siebie charakter modelu GLA, a przeprojektowany przedni zderzak wskazuje na jego zdolności terenowe. Te zmiany są uzupełnione przez odświeżoną sygnaturę świetlną przednich reflektorów LED oraz tylnych lamp LED. W podstawowej wersji GLA porusza się na 17-calowych kołach z lekkimi, pięcioramiennymi felgami. Opcjonalnie dostępne są również obręcze o średnicy od 18 do 21 cali.
Sprawdź również: Mercedes-Benz EQE elektryzuje rynek limuzyn
Jednym z charakterystycznych elementów nowego wnętrza, które zostało zmodernizowane, jest samodzielny podwójny ekran. Obecnie ten element standardowo składa się z dwóch wyświetlaczy o przekątnej 10,25 cala: jednego zestawu wskaźników oraz drugiego systemu multimedialnego. Nowoczesny charakter kabiny podkreślany jest także przez kierownicę nowej generacji, która jest fabrycznie pokryta jest skórą.
W gamie Mercedesa GLA dostępne są czterocylindrowe jednostki napędowe, które standardowo są połączone z automatyczną skrzynią biegów. Aby dodatkowo zmniejszyć zużycie paliwa i emisję spalin, jednostki benzynowe zostały zelektryfikowane. Obejmuje to również wersję AMG GLA 35 4MATIC (306 + 14KM), która jest najwyższą wersją w gamie. Te jednostki działają jako łagodne hybrydy i wykorzystują 48-woltowy system elektryczny z rozrusznikiem-alternatorem napędzanym pasem. Ten system na krótko dostarcza dodatkową moc 10 kW (14KM), wspomagając ruszanie lub przyspieszanie.
Ponadto Mercedes GLA występuje z czterocylindrowym silnikiem wysokoprężnym o pojemności 2,0l, który łączy płynną pracę z wysokimi pokładami siły napędowej oraz wysoką efektywnością. Występuje on w trzech wersjach mocy.
Ceny nowego Mercedesa GLA w Polsce rozpoczynają się od 190 000zł za benzynową wersję GLA 180 (136 + 14KM) z automatyczną przekładnią do ceny 283 000zł za wersję AMG GLA 35 4MATIC (306 + 14KM). GLA z silnikiem wysokoprężnym kosztuje od 198 000zł za wersję GLA 180 d (116KM).
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta