Peugeot 3008 i 5008 Hybrid 48V. Nowa technologia już w Polsce.

Peugeot hybrid 48V

Francuska marka samochodowa Peugeot wprowadziła zmiany w układach napędowych dla swoich modeli Peugeot 3008 Hybrid i Peugeot 5008 Hybrid. Samochody są teraz wyposażone w nową technologię napędu hybrydowego z instalacją 48V. Zaprojektowany przez Stellantis nowy system napędowy Hybrid, który trafił do oferty Peugeot 3008 i Peugeot 5008, zadebiutował właśnie w Polsce.

System Peugeot Hybrid 48V składa się z silnika benzynowego PureTech nowej generacji o mocy 136 KM, współpracującego z nową 6-stopniową, dwusprzęgłową, zelektryfikowaną skrzynią biegów z wbudowanym silnikiem elektrycznym. Cały układ połączony jest z akumulatorem trakcyjnym doładowywanym podczas jazdy, zapewnia dodatkowy moment obrotowy przy niskich obrotach i nawet o 15% niższe zużycie paliwa.

Podczas jazdy w mieście, SUV z nowym systemem Hybrid może przez ponad 50% czasu poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym. Wszystkie elementy wchodzące w skład nowego zespołu napędowego są umieszczone pod klapą silnika, z wyjątkiem akumulatora trakcyjnego 48 V, który jest zamontowany pod przednim lewym fotelem kierowcy.

PureTech 1.2 nowej generacji

Peugeot hybrid 48V

Silnik benzynowy PureTech o pojemności 1.2 to nowa generacja jednostki napędowej opracowanej przez markę Peugeot. Został on specjalnie zaprojektowany z myślą o optymalnej współpracy z napędem hybrydowym.

Jest to 3-cylindrowa jednostka o pojemności 1199 cm3, która generuje moc 136 KM (100 kW) przy 5500 obr/min. Jego moment obrotowy wynosi 230 Nm już przy 1 750 obr/min.

Czytaj także: Nowy Peugeot 3008 – elegancki elektryk

Silnik ten współpracuje z turbosprężarką o zmiennej geometrii, która zdecydowanie poprawia jego kulturę pracy. Silnik wyposażony jest teraz w łańcuch rozrządu zamiast paska, co obniża koszty przeglądów.

Jedną z kluczowych cech nowego silnika jest jego działanie zgodne z cyklem Millera, co według zapewnień producenta, ma poprawić efektywność cieplną całego procesu spalania. Dzięki temu silnik ma być bardziej wydajny i ekologiczny. Sam silnik benzynowy 1,2 l PureTech jest zgodny z normą Euro 6.e, co oznacza, że spełnia on najnowsze obowiązujące normy emisji spalin.

Nowa skrzynia biegów Peugeot

W modelach 3008 i 5008 zastosowano nową zelektryfikowana, 6-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów skrzynię biegów e-DCS6 (Dual Clutch System), która została zaprojektowana specjalnie na potrzeby systemu napędów hybrydowych Peugeot Hybrid 48 V.

W obudowie skrzyni biegów umieszczony jest również silnik elektryczny, falownik i elektroniczny moduł sterowania, co pozwoliło zoptymalizować rozmiary i masę całego zespołu napędowego oraz zapewnić doskonałe parametry pracy podczas jazdy.

Dwusprzęgłowa skrzynia biegów e-DCS6 umożliwia płynną i szybką zmianę biegów, co przekłada się nie tylko na komfort jazdy, ale również zmniejszone zużycie paliwa. Dzięki temu, skrzynia biegów e-DCS6 zapewnia wyższą wydajność i większą przyjemność z jazdy.

Peugeot hybrid 48V

Silnik elektryczny e-Motor

Silnik elektryczny e-Motor to kluczowy element całego systemu napędowego Peugeot Hybrid 48 V. Jest on zintegrowany ze skrzynią biegów e-DCS6, dzięki czemu umożliwia ona jazdę w trybie w czysto elektrycznym przy niskim zapotrzebowaniu na moment obrotowy i wspomaga pracę silnika spalinowego w celu ograniczenia zużycia paliwa.

Sprawdź również: Peugeot e3008. Zapowiedź nowego SUVa

W momencie, kiedy samochód zwalniania, silnik elektryczny pełni rolę generatora prądu – umożliwia doładowywanie akumulatora 48 V. Zintegrowany ze skrzynią biegów silnik elektryczny wspomaga także pierwszy rozruch silnika spalinowego w warunkach niskich temperatur. W pozostałych przypadkach uruchomienie silnika spalinowego możliwe jest poprzez użycie rozrusznika 48V.

Silnik e-Motor wykorzystywany jest do różnych celów w zależności od warunków jazdy. W trybie jazdy miejskiej, kiedy nie potrzebujemy wysokich obrotów, silnik e-Motor może samodzielnie napędzać samochód, umożliwiając jazdę w całkowicie elektrycznym. Podczas przyspieszania lub jazdy z wyższymi prędkościami, silnik e-Motor współpracuje z silnikiem benzynowym, dostarczając mu dodatkowego momentu obrotowego, co zwiększa wydajność i dynamikę jazdy.

Nowy układ napędowy Peugeot Hybrid został wprowadzony w zamian za silnik 1.2 PureTech 130 EAT8. W najbliższym czasie będzie on również dostępny w innych modelach marki Peugeot jak 208, 2008, 308, 308 SW i 408.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Poprzedni
Mitsubishi L200

Premiera Mitsubishi L200 szóstej generacji. Potęga przygody

Następny
opel crossland 2024

Elektryczny Opel Crossland 2024. Mamy zdjęcia szpiegowskie

Sprawdź także
Czytaj więcej

BMW Concept Touring Coupe

Podczas otwarcia Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023 BMW prezentuje jako światową premierę BMW Concept Touring Coupe. Dwuosobowe coupe…
Dacia Bigster 2025
Czytaj więcej

Nowa Dacia Bigster 2025

Nowy wzór estetyczny Dacii zostanie prawdopodobnie przedstawiony w 2024 roku wraz z pojawieniem się nowej generacji Dustera.  Samochód…
Czytaj więcej

Ford Kuga Graphite Tech Edition

Ford przedstawił parę dni temu nową wersję przestronnego SUV-a Kuga Graphite Tech Edition, wyróżniającą się nowymi elementami stylistycznymi…
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share