Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Porsche Cayenne Coupe 2024

Nowe Porsche Cayenne zadebiutowało z wysoce zdigitalizowaną koncepcją wyświetlacza i sterowania, nową technologią podwozia i innowacyjnymi funkcjami high-tech. “To jedna z najbardziej rozbudowanych modernizacji produktów w historii Porsche” – mówi Michael Schätzle, wiceprezes ds. linii produktów Cayenne. Reflektory HD Matrix LED o wysokiej rozdzielczości zapewniają oświetlenie drogi dostosowane do każdej sytuacji na drodze, system jakości powietrza filtruje zanieczyszczenia z powietrza we wnętrzu, a po raz pierwszy w Cayenne pasażerowie z przodu mają własny wyświetlacz informacyjno-rozrywkowy – na przykład do przesyłania strumieniowego wideo podczas podróży. Dzięki znacznie zmodernizowanej stylistyce i mocniejszej gamie silników, Cayenne podkreśla swoje roszczenie do bycia najbardziej sportowym samochodem w swoim segmencie.

Po raz pierwszy przeprojektowany kokpit Porsche Cayenne zawiera w pełni cyfrowy 12,6-calowy zestaw wskaźników o tak zwanej zakrzywionej i wolnostojącej konstrukcji z różnymi opcjami wyświetlania. Zoptymalizowany wyświetlacz przezierny jest dostępny jako opcja. Standardowy 12,3-calowy centralny wyświetlacz Porsche Communication Management (PCM) harmonijnie integruje się z nową deską rozdzielczą i zapewnia dostęp do wszystkich istotnych funkcji pojazdu. Natywne aplikacje, takie jak Spotify i Apple Music, są dostarczane w celu optymalizacji łączności w nowym Cayenne. Wyświetlacz o przekątnej 10,9 cala jest teraz dostępny po raz pierwszy po stronie pasażera. Wzbogaca to wrażenia pasażera z przodu poprzez wyświetlanie danych dotyczących osiągów, zapewnia oddzielny dostęp do elementów sterujących systemu informacyjno-rozrywkowego oraz, w zależności od rynku, możliwość strumieniowego przesyłania treści wideo na drodze. Specjalna folia zapewnia, że kierowca nie widzi tego wyświetlacza.

W Europie debiutuje nowe Cayenne z trzema różnymi wersjami silnikowymi. Obszerne udoskonalenie czterolitrowego silnika V8 biturbo opracowanego przez Porsche zastępuje poprzedni silnik V6 w nowym Cayenne S. Dzięki maksymalnej mocy 349 KW (474 KM) i momentowi obrotowemu 600 Nm – 25 kW (34 KM) i 50 Nm więcej niż jego poprzednik – przyspiesza zarówno SUV-a, jak i SUV-a Coupé do 100 km/h w 4,7 sekundy. Prędkość maksymalna wynosi 273 km/h. Wejście do świata Porsche Cayenne jest wyposażone w zoptymalizowany trzylitrowy silnik V6 turbo. Obecnie generuje 260 kW (353 KM) i 500 Nm, czyli o 10 kW (13 KM) i o 50 Nm więcej niż wcześniej.

Sześciocylindrowy silnik stanowi również podstawę układu napędowego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym, który został ulepszony o 30 kW do 130 kW (176 KM), łączna moc wzrasta do 346 kW (470 KM). Wyposażony w akumulator wysokonapięciowy o pojemności zwiększonej z 17,9 kWh do 25,9 kWh, w zależności od poziomu wyposażenia, możliwy jest teraz zasięg czysto elektryczny zgodnie z WLTP do 90 kilometrów. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca teraz czas ładowania przy odpowiednim źródle zasilania do mniej niż dwóch i pół godziny, pomimo zwiększonej pojemności akumulatora. Podczas podróży zoptymalizowane tryby jazdy e-hybrydą zwiększają wydajność pojazdu.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share