Strategia Nissana na elektryfikację pojazdów

Nissan zamierza wzmocnić swoją pozycję w zakresie zapewniania doświadczeń mobilności, które dają poczucie pewności i wywołują emocje, a także pomogą w zacieśnianiu więzi międzyludzkich i społecznych, w ramach swojej długofalowej wizji ogłoszonej w 2021 roku. W celu osiągnięcia tego, firma realizuje strategię elektryfikacji, w tym planuje wprowadzenie na rynek samochodów elektrycznych oraz z napędem e-POWER, aby zaspokoić potrzeby różnych rynków, poprawić swoją konkurencyjność w skali globalnej i osiągnąć cele określone w programie Nissan Ambition 2030.

Nissan Ambition 2030 oznacza szybsze wprowadzenie na rynek zelektryfikowanych modeli w odpowiedzi na zmieniające się potrzeby klientów. Do 2030 r. firma zapowiedziała premierę 23 pojazdów zelektryfikowanych, w tym 15 w pełni elektrycznych. Powodem szybszej elektryfikacji jest rosnące zapotrzebowanie na różnorodne modele pojazdów wywołujące różne emocje. W wyniku tych zmian udział zelektryfikowanych pojazdów w całkowitej sprzedaży Nissan i INFINITI ma wzrosnąć do ponad 55%.

Do 2026 r. udział pojazdów zelektryfikowanych w całkowitej sprzedaży będzie wzrastał, co potwierdzają najnowsze prognozy Nissana. Te dane wskazują, że na najważniejszych rynkach udział samochodów elektrycznych w miksie sprzedażowym firmy wyniesie 98% w Europie, 58% w Japonii, 35% w Chinach i 40% w USA. Oznacza to, że w 2026 r. udział pojazdów zelektryfikowanych w strukturze sprzedaży wzrośnie z 40% zakładanych na etapie ogłoszenia wizji do ponad 44%. Nissan pracuje nad nowym pojazdem przeznaczonym dla klientów z Chin, który ma być wprowadzony na tamtejszy rynek w 2024 r., a w Europie będzie dążył do zwiększenia dostępności samochodów elektrycznych.

Nissan chce wzmocnić poziom doświadczenia swoich klientów poprzez dostosowanie swoich usług do ich potrzeb i zapewnienie im długoterminowej więzi z marką. Przewiduje się również, że zostaną wprowadzone funkcje dostępne na żądanie, dzięki pojazdom zdefiniowanym programowo. Takie rozwiązania są już dostępne w modelu ARIYA i będą dostępne w kolejnych modelach w najbliższych latach.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share