Nowa Toyota Corolla dzięki świeżej stylistyce, wprowadzeniu hybrydowej technologii elektrycznej piątej generacji, kompleksowo ulepszonemu cyfrowemu doświadczeniu użytkownika oraz rozszerzonej gamie funkcji bezpieczeństwa i wspomagania Toyoty T-Mate, jest przygotowana do wzmocnienia swojej roli głównego modelu Toyoty w Europie. Jego nieprzemijająca atrakcyjność znajduje odzwierciedlenie w fakcie, że osiągnął najwyższy udział w rynku w Europie w swojej historii i jest drugim najlepiej sprzedającym się modelem Toyoty w regionie.
Każdy typ nadwozia Toyota Corolla ma swój własny wygląd i wygląd. Nowa seria zyskuje bardziej wyrafinowany i współczesny wygląd dzięki zmianom w siateczce przedniej kratki, ramkach świateł przeciwmgielnych i wzorach felg aluminiowych. Wyższe klasy hatchbacka i modeli Toyota Corolla Touring Sports zyskują nowe reflektory bi-LED; Są one wyposażone w adaptacyjny system świateł drogowych (AHS).
We wnętrzu nastrój jest bardziej nowoczesny i premium z nową grafiką, wykonczeniami i wytłoczonymi wzorami, które dodają trójwymiarowej głębi i dotykowego uroku tapicerkom, powierzchniom i wykonczeniom. Kombinacje tapicerki i tapicerki foteli są zgodne z nowymi motywami Dark i Light Harmony (w zależności od typu nadwozia) z skoordynowanymi kolorami i wykonczeniami, aby nadać kabinie współczesny, elegancki charakter.
Nowa Corolla korzysta z najnowszych funkcji cyfrowych i multimedialnych Toyoty, zaprojektowanych z myślą o lepszym użytkowaniu i przyszłościowych, dzięki czemu nowe funkcje i ulepszenia mogą być wprowadzane dzięki płynnym aktualizacjom bezprzewodowym.
Powiększony, 10,5-calowy wyświetlacz multimedialny prezentuje grafikę w wysokiej rozdzielczości i posiada ekran antyrefleksyjny, zapewniający doskonałą widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Począwszy od średniej klasy, wyświetlacz wskaźników kierowcy również przeszedł transformację dzięki nowemu 12,3-calowemu combimeterowi, który można dostosować do preferencji kierowcy w czterech różnych trybach: Casual, Smart, Sport i Tough.
Podobnie jak w obecnym modelu, dostępne są układy hybrydowe o pojemności 1,8 i 2,0 litra. Oba korzystają ze znaczących zmian w silniku i silniku elektrycznym, które poprawiają wrażenia z jazdy dzięki dodatkowej mocy, ulepszonym osiągom i właściwościom jezdnym oraz takiej samej lub niższej emisji CO2 (w zależności od układu napędowego). Jednostka sterująca mocą (PCU) i silnik skrzyni biegów zostały przeprojektowane, a akumulator litowo-jonowy jest mocniejszy, a jednocześnie mniejszy i lżejszy (masa zmniejszona nawet o 18 kg, w zależności od układu napędowego).
Całkowita moc z układu o pojemności 1,8 litra wynosi 140 KM DIN, co daje skrócenie czasu 1-7 km/h o 0,100 sekundy do 9,2 sekundy. Pomimo tego wzrostu wydajności oczekuje się, że emisja CO2 pozostanie niezmieniona na poziomie 102 g/km. W przypadku systemu 2,0-litrowego całkowita moc wzrosła do 196 KM DIN i prawie pół sekundy została skrócona z 0-100 km/h, co zmniejszyło ją do 7,5 sekundy. Oczekuje się zmniejszenia emisji CO3 w cyklu mieszanym o 2 g/km do 107 g/km.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta