Volkswagen chce zaskoczyć świat motoryzacyjny kolejną nowością! Tym razem uwaga skupia się na małym SUV-ie o nazwie Tera, który zadebiutuje na rynku brazylijskim. Ale czy Tera to tylko lokalny projekt, czy może zwiastun nowego Volkswagen T-Roc 2025? Przyjrzyjmy się bliżej temu, co już wiadomo o tym modelu.
Volkswagen Tera w Brazylii to nowy SUV na bazie Polo
Volkswagen Tera to kompaktowy SUV oparty na platformie MQB-A0, tej samej, która stanowi podstawę takich modeli jak Polo, T-Cross czy Nivus (samochód znany w Europie jako Taigo). W porównaniu do obecnego T-Roca, nowy Tera jest nieco mniejszy – jego długość wynosi około 4 metrów, co czyni go bardziej kompaktowym i ekonomicznym rozwiązaniem.
Pod maską nowego modelu znajdzie się silnik 1.0 TSI, który jest bardzo popularny w Brazylii i ma moc 116 KM. Wersje podstawowe będą wyposażone w manualną skrzynię biegów, natomiast wyższe warianty zyskają przekładnię automatyczną 6-biegową. Takie rozwiązanie na pewno uczyni Tera atrakcyjnym wyborem dla klientów szukających nowoczesnego SUV-a w przystępnej cenie.
Wygląd inspirowany VV Tiguanem i T-Roc
Volkswagen Tera wyróżnia się zupełnie nowym podejściem do designu. Jego przód został zaprojektowany z myślą o nowoczesnym wyglądzie. W modelu tym znajdą się pełne reflektory LED, umieszczone na górze światła do jazdy dziennej i masywny czarny zderzak, nadając mu wyrazisty, muskularny charakter auta. Brak podświetlanego grilla, który jest tak charakterystyczny dla niektórych modeli VW, świadczy o nowej filozofii stylistycznej marki.
Linie boczne również przyciągają uwagę. Widać tu inspirację większym Tiguanem, ale nie brakuje odniesień do obecnego T-Roca. Zauważyć można szerokie nadkola, plastikowe osłony i 17-calowe felgi, a to daje SUV-owi solidny wygląd. Jednak przyglądając się dokładniej, to tylna linia okien i charakterystyczny kształt słupka C wywołują największe skojarzenia z Volkswagen T-Roc.
Volkswagen Tera jako T-Roc w Europie?
Czy model Tera stanie się globalnym modelem, podobnie jak Nivus, który w Europie pojawił się jako Taigo? Choć Volkswagen nie potwierdził jeszcze takiego planu, wiele wskazuje na to, że Tera może odegrać rolę „tańszego” T-Roca w niektórych regionach. W Europie nowy Volkswagen T-Roc 2025 ma bazować na platformie MQB-A1 i ma on oferować wymiary oraz rozwiązania bliższe Golfowi. Natomiast brazylijski Tera to bardziej kompaktowa, budżetowa alternatywa naszego modelu T-Roc.
Jaka może być cena Volkswagena Tera?
Volkswagen Tera ma zadebiutować na brazylijskim rynku w przyszłym roku, natomiast jego cena startowa będzie wynosić około 107 000 reali brazylijskich, czyli równowartość około 17 500 euro. Dzięki temu Tera stanie w szranki z konkurentami, takimi jak Fiat Pulse i Renault Duster (rynek Ameryki Południowej), oferując atrakcyjny stosunek ceny do jakości.
Volkswagen T-Roc 2025 a przyszłość modelu Tera
Podczas gdy Europa czeka na premierę nowego Volkswagen T-Roc 2025, brazylijski VW Tera może odegrać istotną rolę na lokalnym rynku. Zbliżone elementy stylistyczne i zastosowanie sprawdzonych rozwiązań technologicznych wskazują na potencjalne globalne ambicje tego modelu, ale oficjalnej informacji na ten temat nie ma. Czy zatem zobaczymy Terę także w Europie? Na odpowiedź przyjdzie nam jeszcze poczekać.
Volkswagen Tera to przykład dynamicznego rozwoju oferty SUV-ów marki. Kompaktowe rozmiary, nowoczesny wygląd i przystępna cena mają zrobić z niego interesującą propozycję, zwłaszcza na rynkach rozwijających się. Czy stanie się brazylijskim hitem, czy może globalnym graczem? Tego jeszcze nie wiemy. Jedno jest pewne – fani marki Volkswagen mają jednak na co czekać.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe Motor1