Ten model auta jakim jest Toyota RAV4 odnosi sukcesy od wielu lat. Pierwsza generacja powstała w 1994 roku. Od tego czasu na całym świecie sprzedano ponad 11 milionów egzemplarzy tego modelu, który cieszy się uznaniem na światowych rynkach i stanowi on jeden z mocnych filarów marki.
Szósta generacja RAV4 może zostać zaprezentowana pod koniec 2026 roku, a jej sprzedaż mogłaby się rozpocząć w pierwszym półroczu 2027 roku.
Nie jesteśmy jeszcze w stanie powiedzieć, czy nowa generacja Toyoty Rav4 będzie dostępna wyłącznie z elektrycznym układem napędowym, czy też, ten średniej wielkości SUV japońskiej marki będzie posiadał w swojej ofercie gamę z silnikami hybrydowymi.
Jak może wyglądać nowa Toyota RAV4?
Nowa Toyota RAV4 może być nieco większa od obecnej generacji, osiągając około 4650 mm długości. Powiększając trochę auto, producent zapewniłby więcej miejsca dla pasażerów i dałoby to większe możliwości załadunkowe. Samo wnętrze powinno być wyposażone w cyfrowe zegary i duży ekran multimedialny w części centralnej. Być może nawet w rozmiarach około 15 cali.
Czytaj także: NOWA TOYOTA C-HR PODCZAS ŚWIATOWEJ PREMIERY
Pod względem stylistyki zewnętrznej możemy oczekiwać cieńszych przednich reflektorów i przeprojektowanego grilla. Oświetlenie będzie oparte oparte na diodach Matrix LED. Bryła samochodu powinna być bardziej wyrazista zaokrąglenia bardziej kanciaste. Rozstaw może wynieść do 2750 m, co znacznie zwiększyło by pojemność bagażnika – nawet 600 litrów. Nowa Toyota Rav4 na pewno będzie dostępna, podobnie jak obecny model, z silnikami hybrydowymi lub hybrydowymi typu plug-in. Japońska marka wciąż mocno wierzy w technologię silników hybrydowych, dlatego opisywany SUV o takich samych rozmiarach może zostać wprowadzony na rynek pod zupełnie inną nazwą.
Nowy silnik oparty na cyklu Atkinsona?
Nie jest wykluczone, że pojawi się nowy silnik benzynowy, który może pracować w cyklu Atkinsona. Silnik ten ma lepszą sprawność w zakresie średnich obrotów. Różnica w stosunku do tradycyjnego cyklu spalinowego silnika czterosuwowego polega na tym, że kiedy zaczyna się suw sprężania, zawory są wciąż otwarte. Zamykają się z pewnym opóźnieniem, dlatego suw sprężania zostaje wyraźnie skrócony. Nie sprzyja to uzyskiwaniu dużej mocy maksymalnej, ale taki zabieg bywa stosowany, gdy priorytetem jest obniżenie zużycia paliwa i zmniejszenie emisji dwutlenku węgla do atmosfery. Zastosowany silnik może mieć moc około 200 KM, i być połączony z jednostką elektryczną o mocy ponad 120 KM, dającą łącznie układ napędowy o mocy około 250 KM. Natomiast wersja plug-in może zwiększyć swoją moc do około 350 KM, a dzięki zastosowaniu baterii o pojemności 18-20 kWh, mogła by zapewnić około 100 kilometrów zasięgu w trybie bezemisyjnym.
Sprawdź również: TOYOTA WPROWADZI NOWE WODOROWE OGNIWA PALIWOWE W 2026
Póki co, pozostaje nam czekamy na dalsze informacje na temat przyszłości modelu RAV4, a zaprezentowane zdjęcia pochodzą z renderów z filmu na kanale AutomagzTV.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta