Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Toyota wprowadzi nowe wodorowe ogniwa paliwowe w 2026

Toyota wprowadzi nowe wodorowe ogniwa paliwowe w 2026
Toyota wprowadzi nowe wodorowe ogniwa paliwowe w 2026 Zdjęcie: materiały prasowe producenta

Toyota ogłosiła swoje plany dotyczące technologii wodorowych oraz przekształcenia struktury organizacyjnej. Od lipca wszystkie dziedziny działalności, takie jak rozwój, produkcja i sprzedaż, będą podlegać nowej organizacji o nazwie Hydrogen Factory. Przejście to przyczyni się do przyspieszenia procesów decyzyjnych, ułatwi regionalizację produkcji i działów badawczo-rozwojowych oraz pomoże nawiązywać strategiczne partnerstwa, aby zapewnić jak największą dostępność i konkurencyjność dostarczanych technologii. Toyota szacuje, że do 2030 roku sektor wodorowy będzie wart pięć bilionów jenów, a największe rynki będą się znajdować w Chinach, Europie i Ameryce Północnej. Firma już teraz otrzymała zamówienia na 100 000 zestawów ogniw paliwowych.

Nowe wodorowe ogniwa paliwowe nowej generacji

Toyota ma plany wprowadzenia kolejnej generacji ogniw paliwowych na bazie wodoru już w 2026 roku. Dzięki 30-letniemu doświadczeniu w tej technologii, nowa wersja będzie cechować się większą gęstością energii (16,3 kW/l), co przełoży się na wzrost zasięgu pojazdu o 20%. Przewiduje się, że samochód ciężarowy wyposażony w tę nową generację ogniw paliwowych będzie mógł pokonać trasę z Frankfurtu do Monachium lub z Tokio do Osaki bez konieczności tankowania wodoru.

Dzięki zmniejszeniu liczby ogniw, technologia stanie się bardziej dostępna dla większej grupy odbiorców. Ponadto Toyota szacuje, że koszty utrzymania samochodu ciężarowego z nową generacją ogniw paliwowych będą znacznie niższe niż w przypadku pojazdów z silnikami Diesla, ze względu na dłuższe interwały serwisowe, które są 2,5 raza dłuższe.

Czytaj także: CIĘŻARÓWKI WODOROWE TOYOTA W EUROPIE

Nowa generacja ogniw paliwowych umożliwi również bardziej elastyczną produkcję. Na jednej linii montażowej będzie możliwe wytwarzanie różnych typów ogniw, w zależności od ich przeznaczenia.

Nowe zbiorniki na wodór

Toyota dąży do standaryzacji zbiorników na wodór używanych w samochodach ciężarowych w Europie, USA i Japonii w celu przyspieszenia procesu produkcji i ułatwienia ich montażu w różnych rodzajach pojazdów. Toyota prowadzi badania nad zbiornikami na wodór sprężony i ciekły, które będą stosowane w dużych ciężarówkach. Zastosowanie ciekłego wodoru pozwala na używanie mniejszych zbiorników.

Trwają również prace nad opracowaniem mniejszych i bardziej wszechstronnych zbiorników na wodór, które będą łatwe do instalacji i kompatybilne z różnymi typami pojazdów. Toyota chce umożliwić konwersję istniejących pojazdów, aby mogły korzystać z napędów elektrycznych z wodorowymi ogniwami paliwowymi lub silników spalinowych na wodór.

Drogowe testy auta z wodorowym silnikiem spalinowym

oyota od kilku lat prowadzi badania nad technologią wodorowych silników spalinowych jako alternatywnego rozwiązania do redukcji emisji CO2. Dotychczas prototypy pojazdów z takim napędem były testowane na zamkniętych torach oraz w wyścigach długodystansowych. Obecnie Toyota otrzymała zezwolenie na przeprowadzanie testów na publicznych drogach, a koncepcyjny samochód z wodorowym silnikiem został zarejestrowany i jest legalny do użytku na drogach. To krok bliżej wprowadzenia tej technologii na rynek przez Toyotę.

Sprawdź również: TOYOTA OPRACOWAŁA NOWY MAŁY AUTOBUS WODOROWY

Różnorodne metody produkcji ekologicznego wodoru

Toyota aktywnie zaangażowana jest nie tylko w produkcję pojazdów napędzanych wodorem i dostarczanie tego rodzaju napędów, ale również w ekologiczną produkcję wodoru w celu zwiększenia dostępności tego paliwa. Firma opracowała nowy elektrolizer, który umożliwia produkcję wodoru przy wykorzystaniu technologii wodorowych ogniw paliwowych z drugiej generacji modelu Mirai. Przeprowadzane są pierwsze testy tego rozwiązania w fabryce DENSO w Fukushimie, co stanowi istotny krok naprzód.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share