Porsche, jedna z najbardziej cenionych marek samochodów sportowych na świecie, nie tak dawno zaprezentowała swoją najnowszą ofertę – gruntownie zmodernizowany model Porsche Cayenne. Ten luksusowy SUV zadebiutował na Auto Shanghai, a jego prezentacja była jednym z najważniejszych momentów tego wydarzenia.
Krótka charakterystyka Porsche Cayenne
Cyfrowa Rewolucja w Porsche Cayenne
Nowe Cayenne to prawdziwa rewolucja w dziedzinie technologii. Porsche zdecydowało się na gruntowną cyfryzację wyświetlacza i koncepcji sterowania. Nowy Porsche Driver Experience, który został po raz pierwszy wprowadzony do Porsche Taycan, skupia się na kierowcy i optymalizuje jej obsługę. Funkcje, z których kierowca korzysta najczęściej, znajdują się bezpośrednio właśnie na kierownicy lub tuż obok niej.
Innowacyjne Funkcje dla Komfortu i Bezpieczeństwa
Porsche Cayenne oferuje również szereg innowacyjnych funkcji, które zwiększają komfort i bezpieczeństwo podróżujących. Wśród nich znajdują się reflektory LED o wysokiej rozdzielczości, które dostosowują oświetlenie do każdej sytuacji na drodze, system filtracji powietrza, który usuwa zanieczyszczenia z powietrza w kabinie, oraz – po raz pierwszy w Cayenne – osobisty wyświetlacz infotainment dla pasażerów z przodu.
Sprawdź również: Porsche Cayenne Coupe 2024
Sportowy Charakter Spotyka się z Luksusem
Z ulepszonym designem i mocniejszym silnikiem, nowy Cayenne podkreśla swoje aspiracje do bycia najbardziej sportowym samochodem w swoim segmencie. Nowy Cayenne ma wyjątkowo wyrazisty wygląd. prezentuje się ono teraz zdecydowanie bardziej atletycznie i ekspresyjnie, dzięki gruntownemu przemodelowaniu jego wyglądu zewnętrznego. Zmiany obejmują nie tylko przednią część, tylny zderzak i reflektory, ale także maskę, błotniki i klapę bagażnika.
Wnętrze nowego Porsche Cayenne jest równie imponujące jak jego wydajność. Porsche zdecydowało się na gruntowną cyfryzację wyświetlacza i konceptu sterowania, co przekłada się na wyjątkowo nowoczesne i intuicyjne otoczenie dla kierowcy i pasażerów.
Cyfrowy wyświetlacz i koncepcja sterowania
Porsche Cayenne jest wyposażony w 12,3-calowy wyświetlacz dotykowy, który stanowi centralny punkt nowego systemu Porsche Communication Management (PCM). Ten duży, wysokiej rozdzielczości ekran zapewnia łatwy dostęp do większości funkcji multimedialnych i łączności samochodu, w tym nawigacji, radia, mediów, ustawień samochodu i wiele innych. Do tego dochodzi wcześniej wspomniana koncepcja używania funkcje, z których kierowca korzysta najczęściej. Znajdują się bezpośrednio na kierownicy lub tuż obok niej.
Osobisty wyświetlacz infotainment dla pasażerów
Dodatkowo, po raz pierwszy w Cayenne, pasażerowie z przodu mają swój własny wyświetlacz infotainment. To oznacza, że osoby siedzące z przodu po prawej stronie, mogą na przykład oglądać filmy podczas podróży, co zwiększa komfort i daje rozrywkę podczas długich podróży.
Czytaj także: Porsche z Google cockpit
System filtracji powietrza
Porsche Cayenne jest wyposażony w system filtracji powietrza, który usuwa zanieczyszczenia z powietrza w kabinie. To nie tylko zwiększa komfort jazdy, ale także przyczynia się dla zdrowia pasażerów, zwłaszcza w miejskich obszarach o wysokim poziomie zanieczyszczenia powietrza.
Nowy Porsche Cayenne zadebiutował w Europie z trzema różnymi wersjami silników.
- Cayenne S
Porsche Cayenne S jest napędzany przez gruntownie zmodernizowaną wersję silnika V8 biturbo o pojemności 4.0 litra, który został opracowany przez Porsche. Zastępuje on poprzedni swojego poprzednika, czyli silnik V6. Silnik ten generuje moc maksymalną 349 kW (474 KM) z maksymalnym momentem obrotowym 600 Nm. Oznacza to wzrost mocy o 25 kW (34 KM) i 50 Nm w porównaniu do poprzednika. Dzięki temu zarówno SUV przyspieszają do 100 km/h w 4,7 sekundy. Maksymalna prędkość samochodu wynosi 273 km/h.
- Cayenne
Wejście do świata Cayenne zapewnia nam zoptymalizowany silnik turbo V6 o pojemności 3.0 litra. Teraz generuje on 260 kW (353 KM) i 500 Nm, co oznacza wzrost mocy o 10 kW (13 KM) i 50 Nm w porównaniu do dotychczasowej wersji.
- Cayenne E-Hybrid
Ten sześciocylindrowy silnik stanowi również podstawę dla układu napędowego Cayenne E-Hybrid. W połączeniu z nowym silnikiem elektrycznym o zwiększonej mocy o 30 kW do 130 kW (176 KM), łączna moc układu wynosi 346 kW (470 KM). Wyposażony jest on w baterię owysokiego napięcia o pojemności. Która została zwiększona z 17,9 kWh do 25,9 kWh. Teraz zasięg jazdy bezemisyjnej wynosi do 90 kilometrów, w zależności od poziomu wyposażenia. Nowa ładowarka pokładowa o mocy 11 kW skraca czas ładowania przy odpowiednim źródle zasilania do mniej niż dwóch i pół godziny, pomimo zwiększonej pojemności baterii. Na drodze, zoptymalizowane tryby jazdy E-Hybrid przyczyniają się do zwiększenia efektywności pojazdu.
Podsumowanie
Porsche Cayenne to prawdziwy przełom w świecie luksusowych SUV-ów. Z nowoczesnymi technologiami, innowacyjnymi funkcjami i sportowym charakterem, ten samochód jest gotowy, aby zrewolucjonizować rynek. Czy jesteś również jesteś gotowy na przygodę z tym modelem?
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta