Ferrari Roma Spider

Ferrari Roma Spider, najnowszy model marki Maranello, został zaprezentowany klientom na ekskluzywnej imprezie w Pałacu El Badi w Marrakeszu. Ten ponadczasowo elegancki, wyczynowy samochód to współczesne spojrzenie na elegancki, poszukujący przyjemności włoski styl życia z lat 1950. i 60.

Długa przednia maska podkreśla zapasową sylwetkę boków, nadając całemu nadwoziu poczucie elegancji i dynamicznego wyglądu. Trzeźwy, zapasowy przód samochodu wygląda tak, jakby został wyrzeźbiony z pojedynczego bloku metalu, tworząc zwisający efekt rekina.

Maska i faliste skrzydła przenikają się nawzajem, ale jednocześnie bez wysiłku harmonizują z tradycyjnymi wskazówkami stylistycznymi Ferrari. Projektanci starali się zachować minimalistyczną elegancję form samochodu, usuwając wszelkie otwory wentylacyjne lub zbędne elementy dekoracyjne. W rzeczywistości konfiguracja startowa nie obejmuje nawet bocznych osłon Scuderia Ferrari, odzwierciedlających podejście przyjęte w samochodach drogowych z 1950 roku.

W kabinie Ferrari Roma Spider projektanci Ferrari Styling Centre przyjęli takie samo podejście do objętości i form wprowadzonych w Ferrari Roma. Dwie oddzielne przestrzenie, po jednej dla kierowcy i pasażera, zostały stworzone w ramach ewolucji koncepcji podwójnego kokpitu, która ma swoje korzenie głęboko w historii marki z samochodami z 1970 roku. Innowacyjny wygląd tego podwójnego kokpitu został osiągnięty poprzez rozszerzenie filozofii stosowanej do deski rozdzielczej na całą kabinę. Stąd wizja dwóch modułów, które otaczają kierowcę i pasażera oraz które rozszerzają się i integrują z dwoma tylnymi siedzeniami.

Kabina Ferrari Roma Spider ma prawie symetryczny układ, który zapewnia bardziej organiczny rozkład zarówno przestrzeni, jak i elementów funkcjonalnych. W rezultacie pasażer poczuje się bardzo zaangażowany w jazdę – prawie jak pilot. Formy zostały stworzone, aby stworzyć rzeźbiarską objętość, w której istnieje poczucie ciągłości teksturalnej między wszystkimi różnymi elementami kabiny.

Ferrari Roma Spider jest napędzany silnikiem należącym do rodziny turbo V8 o nazwie “International Engine of the Year” przez cztery kolejne lata, a także wybrany “Najlepszym silnikiem ostatnich 20 lat” w 2018 roku. Jednostka napędowa o pojemności 3 855 cm³ może wybić 620 KM przy 7 500 obr./min, co odpowiada 161 KM/l, co łączy w sobie z elastycznością pick-upa z niższej półki, dzięki temu, że 80% momentu obrotowego jest dostępne już przy 1900 obr/min, a skrzynia biegów opiera się na dwusprzęgłowej architekturze kąpieli olejowej i wywodzi się z 8-biegowej skrzyni biegów wprowadzonej po raz pierwszy w SF90 Stradale. Główne modyfikacje wprowadzone w odniesieniu do tego ostatniego to dłuższe przełożenia skrzyni biegów i wprowadzenie biegu wstecznego. Nowy układ i integracja komponentów zoptymalizowały rozmiar skrzyni biegów i jej instalację w samochodzie.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share