Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Prezentacja nowego Porsche Cayenne 18 kwietnia 2023

Widzieliśmy już wnętrze nowego Porsche Cayenne, a teraz, tuż przed wielkim ujawnieniem, Porsche drażniło się również z nadwoziem. Jak można się spodziewać po Porsche, topowy SUV charakteryzuje się ewolucyjnymi, a nie rewolucyjnymi zmianami stylistycznymi w porównaniu z odchodzącym modelem Cayenne.

Porsche pozwoliło zajrzeć do wnętrza nowego samochodu. Podobnie jak od czasu pojawienia się pierwszego Cayenne w 2002 roku, jego wnętrze musi oznaczać luksus i sportowy charakter z praktycznymi potrzebami SUV-a. Porsche twierdzi, że koncepcja ta została zaktualizowana dzięki kompleksowemu zestawowi zaawansowanych technologicznie interfejsów cyfrowych zintegrowanych z odnowioną deską rozdzielczą i konsolą Cayenne.

Zmiany, które klienci zobaczą i dotkną, koncentrują się wokół deski rozdzielczej i konsoli środkowej, które są całkowicie nowe. Czerpiąc inspirację z całkowicie elektrycznego Taycana, nowy 12,3-calowy ekran dotykowy jest teraz połączony z zakrzywionym cyfrowym zestawem wskaźników, zastępującym poprzedni analogowy obrotomierz i jego dwa ekrany boczne. Podczas gdy sam centralny ekran dotykowy jest taki sam co wcześniej, jego interfejs zawiera najnowszy cyfrowy interfejs Porsche, oferujący większą personalizację i szybsze czasy reakcji.

Dołącza do nich opcjonalny wyświetlacz pasażerski zintegrowany z czarnym panelem, który znajduje się w poprzek deski rozdzielczej. Oprogramowanie w tym drugim wyświetlaczu zamontowanym na desce rozdzielczej jest również zmodyfikowane, integruje usługi przesyłania strumieniowego i ostatecznie będzie obsługiwać zestawy słuchawkowe Bluetooth. Elementy sterujące ogrzewaniem i wentylacją znajdują się teraz na znacznie uproszczonej konsoli środkowej, a fizyczne elementy sterujące będą użyjemy dla kluczowych funkcji, takich jak temperatura i prędkość wentylatora, oraz dodatkowych funkcji wbudowanych w otaczający czarny panel. Nadal jest też pokrętło głośności, na które chętnie zwracało uwagę Porsche.

Jak można się spodziewać po wysokiej klasy SUV-ie, takim jak Cayenne, jakość wykonania jest znakomita. Materiały są na najwyższym poziomie, a usprawiedliwiając podatny na zarysowania czarny plastik na konsoli środkowej, odczujemy jego wystarczającą miękkość, aby przetrwać trudy życia rodzinnego.

Silniki będą ewolucjami obecnej gamy, z benzyną V6 i V8, które będą dostępne z modułami hybrydowymi zarówno plug-in jak i zwykłymi. Spodziewać się należy znacznych ulepszeń w zakresie EV w hybrydach, a także mocniejszego silnika elektrycznego, który powinien poprawić moc i wydajność wraz z ogólną wydajnością. Czysta energia elektryczna napędzać nowe Porsche będzie za kilka lat, kiedy całkowicie elektryczne Cayenne pojawi się na rynku z okolicach 2026 roku.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share