Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Renault Master E-TECH Electric z zasięgiem 460 kilometrów i technologią V2X. Uwierzycie?

Renault Master E-TECH Electric 2024

Renault wprowadził nową definicję efektywności i zasięgu w segmencie elektrycznych vanów. Nowy Renault Master E-TECH Electric zaskakuje możliwością przejechania do 460 kilometrów na jednym ładowaniu i ustanawia tym samym nowy standard w Europie. To osiągnięcie jest wynikiem połączenia dwóch optymalizowanych baterii o pojemności 40 kWh i 87 kWh z innowacyjną platformą. Wraz z odpowiednią aerodynamiką pozwoliło to na zmniejszenie zużycie energii o ponad 27% w porównaniu z dotychczasową generacją.

Projekt “Aerovan” i platforma Multi-Energy

Renault Master E-TECH Electric korzysta z koncepcji zwanej “Aerovan” i platformy multi-energy, która obejmuje silnik główny, innowacyjny system hamowania dynamicznego oraz system zarządzania temperaturą baterii. Dzięki temu, nawet przy swoich imponujących rozmiarach, van zachowuje znakomitą efektywność energetyczną. Projekt “Aerovan” zapewnia marce najwyższą efektywność w swojej kategorii z oporem powietrza niższym o ponad 20%.

Sprawdź również: Czyżby Dacia Bigster? Nowy 5-miejscowy Suv Renault produkowany w Brazylii

Nowy silnik oraz nowa technologia hamowania i ładowania

Nowy Renault Master E-TECH Electric jest wyposażony w silnik o mocy 105 kW generujący 300 Nm. System hamowania dynamicznego, zastosowany po raz pierwszy w lekkich pojazdach dostawczych (LCV), ogranicza liczbę komponentów w komorze silnika i przekształca energię kinetyczną z hamowania w energię elektryczną do ładowania baterii. Umożliwiając on odzyskiwanie enegri na poziomie do 95 kW.

Dodatkowo Renault Master E-TECH Electric oferuje możliwość szybkiego ładowania DC o mocy 130 kW, dzięki czemu użytkownicy są w stanie przejechać do 252 kilometrów po ładowaniu akumulatora przez 30 minut. System ładowania AC o mocy 22 kW pozwala naładować baterię od 10% do 100% w mniej niż 4 godziny. Co więcej, system zarządzania temperaturą baterii zapewnia stałą temperaturę, co zwiększa wydajność baterii i przedłuża jej żywotność.

Zdolności Ładunkowe i Technologia V2X

Samochód ma zdolność ładunkową do 1,625 kg i możliwością holowania przyczepy do 2,5 tony. Wszystko to przy rozsądnym zużyciu energii na poziomie 21 kWh/100 km w połączeniu z baterią 87 kWh. Dzięki temu nowy Renault Master E-TECH Electric jest prawdziwym workhorse’em wśród elektrycznych vanów. Dodatkowo van francuskiej marki oferuje funkcje V2X, w tym Vehicle To Load (V2L) do ładowania innych urządzeń oraz Vehicle To Grid (V2G) umożliwiającą zasilanie sieci za pomocą dwukierunkowej ładowarki. To się nazywa wypas.

Renault Master E-TECH Electric prawie jak smartfon

Samo użytkowanie Renault Master E-TECH Electric jest porównywalne z obsługą smartfona. Można w nim zoptymalizować mapę trasy przez Google Maps a także być na bieżąco z informacjami o samochodzie za pomocą aplikacji My Renault, która zapewnia dodatkowe usługi dostosowane dla samochodów elektrycznych. Nowe Renault Master dostępne będzie od wiosny 2024 i będzie produkowany we Francji.

Zobacz także: Renault 5 E-Tech Electric. Kultowa wersja w nowoczesnym wydaniu już w 2024 roku

Renault Master E-TECH Electric to nie tylko krok naprzód w elektryfikacji floty komercyjnej, ale także dowód na to, że przyszłość motoryzacji może się rysować w zielonych barwach.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share