Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Silnik V12 wciąż żyje. Pomaga mu technologia hybrydowa

silnik v12

W erze, gdzie przemysł motoryzacyjny stawia coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój i redukcję emisji CO2, można by pomyśleć, że dni potężnego silnika, jakim jest silnik V12, są już policzone. Jednak luksusowe marki takie jak Ferrari, Lamborghini i Aston Martin, nadal inwestują w nie ogromne pieniądze. Mimo, że silniki te nie są najbardziej przyjazne dla środowiska to technologia hybrydowa typu plug-in pozwala na ich utrzymanie na rynku, przyciągając zamożnych klientów gotowych zapłacić duże kwoty za emocje związane z jazdą takim autem.

Nowe samochodów w których znajdziemy silnik V12

  • Ferrari 12Cilindri
    Ferrari z dumą prezentując swoje najnowsze dzieło – model 12Cilindri, pokazuje, że tradycyjny silnik V-12 wciąż ma swoje miejsce. Nowy model dostępny jako coupe i kabriolet, wyposażony jest w wolnossący silnik V-12 o pojemności 6.5 litra, który generuje 818 KM.
silnik V12 Ferrari 12Cilindri
Ferrari 12Cilindri

Czytaj również: Subaru i Toyota wspólnie stworzą samochody. Trzy nowe modele elektryków do 2026 roku

  • Aston Martin DBS 770 Ultimate
    Aston Martin pracuje natomiast nad przeprojektowaniem swojego turbodoładowanego silnika V-12 o pojemności 5.2 litra, który zasila model DBS 770 Ultimate. Nowy silnik ma generować 824 KM, a pierwsze dostawy planowane są na czwarty kwartał tego roku.
silnik V12 Aston Martin DBS 770 Ultimate
Aston Martin DBS 770 Ultimate
  • Lamborghini Revuelto
    Lamborghini wprowadziło na rynek model Revuelto z hybrydą plug-in, która łączy wolnossący silnik V-12 o pojemności 6.5 litra z trzema silnikami elektrycznymi, osiągając łączną moc 1001 KM. Revuelto emituje 276 g/km CO2 w cyklu WLTP, co jest niższym wynikiem w porównaniu do poprzedniego modelu Huracan EVO z silnikiem V-8, który emitował 332 g/km CO2.
silnik V12 Lamborghini Revuelto
Lamborghini Revuelto

Dlaczego silnik V12 wciąż jest tak atrakcyjny?

Mimo wyzwań związanych z redukcją emisji spalin, producenci luksusowych samochodów wciąż widzą wartość w oferowaniu silników V12. Te jednostki napędowe są nie tylko symbolem prestiżu, ale również są niezwykle dochodowe. Przykładowo, Lamborghini Revuelto kosztuje 517 000 euro we Włoszech, co stanowi 50-procentowy wzrost w porównaniu do wcześniejszego modelu Aventador. Ferrari podniosło cenę modelu 12Cilindri Coupe o 30% w porównaniu do modelu 812 Superfast.

Silniki V12 póki co nie znikną z rynku

Podczas gdy niektóre marki takie jak Bentley, Audi czy BMW, rezygnują z silników V-12, inne nadal w nie inwestują. Rolls-Royce mimo wprowadzenia modelu Spectre wciąż oferuje V12 w większości swoich modeli. Mercedes-Benz sprzedaje luksusowy sedan Maybach S 680 z silnikiem V12, który jest również wykorzystywany przez producentów super samochodów, takich jak Pagani.

Sprawdź także: Chińska marka BYD chce produkować samochody w Europie już za 2 lata. Otworzy swoją fabrykę we Francji?

Silniki V12 pozostają symbolem motoryzacyjnego luksusu i mocy, a dzięki postępowi technologicznemu, takim jak technologia hybrydowa plug-in, mogą one nadal funkcjonować w zgodzie z nowoczesnymi normami emisji. Marki takie jak Ferrari, Lamborghini i Aston Martin pokazują, że mimo wyzwań związanych z ekologiczną transformacją, tradycja i nowoczesność mogą iść w parze i dostarczać klientom niepowtarzalnych wrażeń z jazdy i niezapomnianych emocji.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło zdjęć: materiały prasowe producentów

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share