Volkswagen to jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek motoryzacyjnych na świecie. Nieustannie rozwija się i dąży do przodu, wprowadzając różne nowe innowacje, które zmieniają sposób, w jaki patrzymy na przyszłość motoryzacji tradycyjnej, ale i również tej elektrycznej. Najnowszym dowodem na to była prezentacja studyjnego modelu ID.2all, w którym przedstawiony został nowy język stylistyki samochodów elektrycznych Volkswagena.
Przystępna elektryfikacja
VW ID.2all to pierwsze elektryczne auto, które jako model seryjny, który według producenta ma kosztować poniżej 25 000 euro. Jego premiera jest planowana na 2025 rok. Volkswagen kontynuuje zatem historię sukcesów swoich samochodów kompaktowych także w erze mobilności elektrycznej.
Czytaj także: Nowy Volkswagen Passat Variant 2024. Połączenie innowacji i komfortu
Nowa platforma, nowe możliwości
Podobnie jak wszystkie modele z rodziny ID., także ID.2all bazuje na platformie MEB, ale musimy dodać – i to jest w nim wyjątkowe – że jest to najnowsza wersja „MEB Entry”. Studyjny ID.2all wyznacza zatem nowe standardy w kwestii technologii i właściwości użytkowych, które sprawdzają się w codziennej eksploatacji. Zmodyfikowana platforma pozwoliła konstruktorom Volkswagena na uzyskanie przestrzeni wnętrza podobnego do modelu Golfa przy wymiarach zewnętrznych na poziomie VW Polo.
Wyjątkowo efektywna technologia
Wraz z nową platformą MEB Entry, w modelu koncepcyjnym ID.2all zastosowano także wyjątkowo efektywną technologię napędu, baterii i ładowania. Jak podaje niemiecka marka, jego zasięg WLTP ma wynosić nawet do 450 kilometrów, a przy umiarkowanej temperaturze zewnętrznej ładowanie baterii od 10 do 80 procent na stacji szybkiego ładowania DC (prąd stały) z mocą do 350 kW ma trwać około 20 minut.
Nowy język stylistyki
„Wygląd ID.2all jest zgodny z nowym językiem stylistyki Volkswagena, opierającym się na trzech głównych podstawach: stabilność, sympatia i zachwyt” – mówił na prezentacji Andreas Mindt, Head of Design marki Volkswagen. „Przenosimy DNA naszych kultowych modeli w przyszłość. Dlatego ID.2all jest także hołdem dla Garbusa, Golfa i Polo” – dodaje Mindt, który wyjaśnia główną ideę przyświecającą nowym projektantom.
Sprawdź również: Volkswagen Beetle – czy powróci w wersji elektrycznej?
Przyszłość Volkswagena
Seryjna wersja ID.2all będzie jednym z dziesięciu nowych elektrycznych modeli, jakie Volkswagen chce wprowadzić na rynek do 2026 roku. zaprezentowany model będzie najtańszym samochodem – przynajmniej na razie, gdyż marka pracuje już nad autem elektrycznym, którego cena ma wynosić mniej 20 tys. euro. Wszystko wskazuje na to, że w połowie dziesięciolecia Volkswagen będzie producentem z najbogatszą ofertą samochodów elektrycznych na rynku.
Galeria zdjęć
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta