Volkswagen ID. Buzz z długim rozstawem osi

Vw Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz z długim rozstawem osi. Zdjęcie: materiały prasowe producenta

VW Volkswagen  ID. Buzz z długim rozstawem osi, dostępny teraz w najnowszej wersji rozwojowej, jest kolejnym przykładem doskonałego designu wśród samochodów elektrycznych. Samochody ID. Buzz Pro i ID. Buzz Cargo są już ikonami stylu. Teraz dołącza do nich wersja z wydłużonym rozstawem osi, która została zaprezentowana w Hanowerze jako samochód „Made in Germany” dedykowany głównie rynkom europejskim. Jednak wprowadzenie ID. Buzz z długim rozstawem osi ma również ogromne znaczenie dla Kanady i Stanów Zjednoczonych, ponieważ to właśnie ten model Volkswagena zapoczątkował powrót mikrobusów VW na rynek Ameryki Północnej.

Czytaj także: Volkswagen ID.7 – pokaz w Warszawie

Volkswagen  ID. Buzz w swojej dłuższej wersji, mierzącej prawie pięć metrów, oferuje maksymalnie siedem miejsc siedzących i wiele różnorodnych zastosowań. Dodatkowa długość pozwala na umieszczenie trzeciego rzędu siedzeń oraz jeszcze większego bagażnika. Wersja ta jest wyposażona w nowy opcjonalny akumulator o pojemności 85 kWh (netto), który zapewnia jeszcze większy zasięg. Dodatkowo, w celu zwiększenia wydajności w okresie zimowym, zastosowano nową pompę ciepła. ID. Buzz zostanie również wprowadzony na rynek z mocniejszym silnikiem elektrycznym o mocy 210kW (286KM). Dłuższa wersja ID. Buzz osiąga prędkość 100km/h w zaledwie 7,9 sekundy. Ale to jeszcze nie wszystko. W roku 2024 planowana jest także wersja ID. Buzz GTX z napędem na wszystkie koła o mocy 250kW (339KM). ID. Buzz GTX przyspiesza od 0 do 100km/h w zaledwie 6,4 sekundy, umożliwiając szybką jazdę po autostradach. Standardowy akumulator ma zawartość energii netto wynoszącą 77kWh (brutto: 82kWh). To oznacza, że ten duży akumulator można naładować od 10 do 80 procent w zaledwie 25 minut, korzystając z ładowarek w domu lub na stacjach ładowania prądem zmiennym o mocy 11kW.

Volkswagen Samochody Dostawcze wprowadza wiele nowych funkcji do swojego elektrycznego mikrobusa. Są nimi: wyświetlacz head-up, system infotainment nowej generacji oraz zdalne parkowanie pojazdu za pomocą smartfona. Mikrobus został także wyposażony w nowo zaprojektowany, technologicznie zaawansowany panoramiczny szklany dach, który jest największy spośród wszystkich modeli Volkswagena.

Sprawdź również: Volkswagen ID.4 w odświeżonej wersji

Projekt ID. Buzz’a z długim rozstawem osi (L2 – LWB) został rozwinięty równocześnie z projektem wersji z normalnym rozstawem osi (L1 – NWB). Już na etapie projektowania zadbano, aby oba modele, pomimo różnych rozstawów osi, zachowały charakterystyczne harmonijne proporcje i wyrazisty styl typowy dla mikrobusów VW. Wersja L1 – NWB ma długość wynoszącą 4712mm, podczas gdy nowy wariant L2 – LWB mierzy 4962mm. Zwiększenie długości zostało osiągnięte poprzez wydłużenie rozstawu osi z 2989 do 3239mm. Dodatkowe 250mm przejawiają się w różnych aspektach samochodu patrząc na niego z boku: 192mm szersze przesuwane drzwi boczne oraz obszary między słupkami C a tylnymi kołami, które są dłuższe o 58mm. Obie wersje mają szerokość 1985mm (bez lusterek zewnętrznych) oraz wysokość zależną od wyposażenia, sięgającą maksymalnie 1927mm.

Obie wersje ID. Buzz’a cechują się charakterystycznymi krótkimi zwisami nadwozia oraz niepowtarzalnym designem marki. Wyróżniające się elementy to m.in. maska w kształcie litery V, atrakcyjna grafika reflektorów LED oraz klasyczny tył mikrobusów Volkswagen z ciągłą listwą tylnych świateł LED. Charakterystyczną cechą mikrobusów Volkswagen jest także dostępność pięciu różnych dwukolorowych malowań nadwozia. Nowością jest połączenie srebrnego Mono Silver (dolna część nadwozia) z białym Candy White (górna część nadwozia).

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share