Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Range Rover z nowymi układami napędowymi

Gama silników w samochodach Range Rover została ulepszona dzięki wprowadzeniu nowej oferty układów napędowych. Wśród mocnych i wydajnych hybrydowych jednostek napędowych typu plug-in, dostępny jest teraz nowy silnik elektryczny o mocy 160kW. Ten silnik, w połączeniu z 3-litrowym, sześciocylindrowym silnikiem benzynowym Ingenium, generuje odpowiednio 550KM i 460KM w modelach P550e i P460e, wcześniej było odpowiednio 510KM i 440KM.

Dzięki ulepszonej technologii, przyspieszenie w trybie EV zostało poprawione, skracając czas potrzebny do osiągnięcia prędkości 100km/h w trybie czysto elektrycznym do 5 sekund. W przypadku korzystania z obu źródeł zasilania, model P550e może przyspieszyć od 0 do 100km/h również w 5 sekund, co jest lepszym wynikiem w porównaniu do wcześniej wersji, która osiągała 100km/h wynik w 5,5 sekundy.

Range Rovery są dostępne z obecnymi sześciocylindrowymi silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi silnikami Ingenium z układem hybrydowym MHEV. Te silniki zapewniają emisję CO2 na poziomie 16g/km i umożliwiają zasięg jazdy w trybie czysto elektrycznym do 121 kilometrów, w porównaniu do wcześniejszych 113 kilometrów, co daje oczekiwany rzeczywisty zasięg wynoszący około 94 kilometry.

Napęd hybrydowy PHEV jest teraz po raz pierwszy dostępny w Range Roverze SV w wersji wydłużonej z dłuższym rozstawem osi. Klienci mają możliwość wyboru nadwozia z czterema siedzeniami i długim rozstawem osi, w połączeniu z opcjonalnym pakietem SV Signature Suite oraz wydajnym napędem hybrydowym PHEV, co stanowi najwyższy poziom luksusu w Range Roverze.

W przypadku silnika V8 po raz pierwszy zastosowano technologię Mild Hybrid Electric Vehicle (MHEV). System MHEV przyczynia się do poprawy wydajności poprzez gromadzenie energii odzyskanej podczas zwalniania i hamowania, a następnie ponowne wykorzystanie tej energii podczas przyspieszania. Dzięki temu systemowi, w połączeniu z innymi zaletami, takimi jak bardziej płynne działanie funkcji Start/Stop, emisja CO2 została zmniejszona.

W modelu Range Rover SV został także wprowadzony silnik benzynowy V8 MHEV z podwójnym turbodoładowaniem. Ten silnik charakteryzuje się zwiększoną mocą wyjściową wynoszącą 615KM oraz momentem obrotowym 750Nm, zapewniając płynne i wysokie osiągi.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share