Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Bugatti Tourbillon 2026 z układem napędowym o mocy 1800 KM i luksusowym wnętrzem za 3,8 miliona euro

Bugatti Tourbillon 2026
Bugatti Tourbillon 2026, źródło: NetCarShow

Bugatti to marka, która od zawsze redefiniowała granice motoryzacji, dzięki czemu łączy nieosiągalne wcześniej osiągi z luksusem na najwyższym poziomie. Od legendarnego Veyrona z 2004 roku, przez Chiron, aż po najnowsze dzieło inżynierii – Bugatti Tourbillon 2026, marka ta nieustannie podnosi poprzeczkę. Nowy model wkracza teraz na kolejny poziom doskonałości z całkowicie nowym układem napędowym o mocy 1800 KM i unikalnym podejściem do projektowania.

Od W16 do nowego V16. Bugatti Tourbillon z układem napędowym 1800 KM

Tourbillon to pierwszy model Bugatti od ponad 20 lat, który nie korzysta z ikonicznego już silnika W16. Nowy 8,3-litrowy, wolnossący silnik V16, który stworzony został we współpracy z Cosworth generuje 1000 KM, a dodatkowe 800 KM pochodzi z elektrycznego układu napędowego. Dzięki temu Tourbillon dysponuje łączną mocą aż 1800 KM i imponującym momentem obrotowym. Cały hybrydowy układ zapewnia natychmiastową reakcję na gaz i możliwość przejechania 60 kilometrów w trybie całkowicie elektrycznym.

Bugatti Tourbillon z układem napędowym 1800 KM
Bugatti Tourbillon z układem napędowym 1800 KM, źródło: NetCarShow

Układ napędowy obejmuje trzy silniki elektryczne – dwa zainstalowane są na przedniej osi i jeden na tylnej. Dzięki zaawansowanej baterii o pojemności 25 kWh chłodzonej olejem, Tourbillon oferuje doskonałą efektywność przy jednoczesnym zachowaniu niesamowitej dynamiki.

Wyjątkowy design i rewelacyjna aerodynamika

Bugatti Tourbillon podobnie jak jego poprzednicy, został zaprojektowany z myślą o prędkościach przekraczających 400 km/h. Każdy element karoserii, zaczynając od wlotów powietrza po dyfuzor, został zoptymalizowany tak, aby zapewnić idealne właściwości aerodynamiczne i termiczne. A kluczowe elementami tego projektu to:

  • podwójny splitter i nowy dyfuzor – poprawiają one równowagę aerodynamiczną i stabilność,
  • ruchome skrzydło tylne – działa jako airbrake przy hamowaniu oraz zwiększa docisk przy niższych prędkościach,
  • ikoniczny grill w kształcie podkowy – który definiuje sylwetkę pojazdu, nawiązując do dziedzictwa marki.

Inżynierowie Bugatti zastosowali również innowacyjne drzwi dihedralne, które otwierają się elektrycznie i zapewniają nie tylko wygodę, ale także spektakularny efekt wizualny.

drzwi dihedralne Tourbillon
Drzwi dihedralne Tourbillon, źródło: NetCarShow

Luksusowe wnętrze nowego Tourbillon, czyli analogowe piękno w cyfrowej erze

W dobie ekranów dotykowych, które szybko się starzeją, Bugatti wybrało jednak inny kierunek – analogowy luksus. Wnętrze nowego Tourbillon to hołd dla zegarmistrzowskiej precyzji, w skład której wchodzą:

  • analogowy zestaw wskaźników – został stworzony przez szwajcarskich zegarmistrzów i składa się z ponad 600 części, w tym tytanu i szafirów; jest to przykład bezkompromisowej dbałości o szczegóły
  • kryształowa konsola centralna – to ona odsłania mechanizmy przełączników i unikalny „pull-to-start”, który dodaje rytuałowi uruchamiania silnika emocji i klasy,
  • aktywny wyświetlacz – czyli wysuwany ekran cyfrowy, który pojawia się tylko wtedy, gdy jest potrzebny, a jego charakter podkreśla prostotę i czystość projektu.

Wszystkie elementy wnętrza zostały jednak zaprojektowane z myślą o trwałości i ponadczasowym stylu. To idealne rozwiązania do prezentowania ich na pokazach elegancji przez kolejne dekady.

luksusowe wnętrze nowego Tourbillon
Luksusowe wnętrze nowego Tourbillon, źródło: NetCarShow

Inżynieria wykonania na kosmicznym poziomie

Bugatti Tourbillon został zbudowany od podstaw na zupełnie nowej platformie. Struktura monokoku wykonana jest z karbonu T800 i jest nie tylko lżejsza, ale i sztywniejsza niż w modelu Chiron. Innowacje tego dzieła obejmują między innymi:

  • zintegrowaną baterię jako element strukturalny,
  • wykonane z druku 3D elementy zawieszenia, które obniżają wagę o 45%
  • hybrydowe hamulce by-wire i opony Michelin Pilot Cup Sport 2, które zapewniają perfekcyjną kontrolę.

Bugatti Tourbillon 2026 to dzieło sztuki na kołach za 3,8 milona euro

Nowe Bugatti Tourbillon 2026 to zapewne wyjątkowa przyszłości motoryzacji, w której technologia spotyka się z dziedzictwem marki i wyjątkowym luksusem. Niemniej jednak, jak to przy takich samochodach, produkcja będzie ograniczona do zaledwie 250 egzemplarzy, a cena startowa wynosi 3,8 miliona euro. Premiera jest planowana na 2026 rok, a każdy egzemplarz zostanie ręcznie złożony w fabryce w Molsheim.

Dzięki połączeniu tak wysokiej mocy 1800 KM, luksusowego wnętrza i przełomowej inżynierii, model Bugatti Tourbillon 2026 będzie samochodem, który pozostanie ikoną na dekady.


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe NetCarShow

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share