Nowsza wersja napędu elektrycznego została wprowadzona do kompaktowych modeli jak Citroen e-C4 i e-C4 X . Wzmocniony silnik jest teraz połączony z większym akumulatorem, co przynosi zauważalne korzyści dla potencjalnych nabywców.
Dotychczas modele e-C4 i e-C4 X były dostępne tylko z silnikami o mocy 136KM i akumulatorami o pojemności 50kW. Francuski producent stopniowo zastępuje napęd z 136-konnym silnikiem elektrycznym mocniejszą wersją o mocy 156KM.
Nowy hybrydowy synchroniczny silnik elektryczny (HSM) o mocy 115 kW (156 KM) w pewnym sensie zastępuje poprzednią jednostkę z magnesami trwałymi. Dla klientów oznacza to głównie wzrost mocy o 20KM, co zdecydowanie przełoży się na poprawę osiągów i przyjemności z jazdy.
Klienci mogą oczekiwać mocy 156KM, maksymalnego momentu obrotowego 260Nm i akumulatora o pojemności 54kWh.To przekłada się na deklarowany zasięg wynoszący 420 kilometrów, co stanowi wzrost o około 17 procent w porównaniu do słabszej wersji. Warto również zaznaczyć, że maksymalna moc ładowania nowych modeli Citroena wynosi 100kW. Mimo większej pojemności akumulatora, producent zapewnia że czasy ładowania nie ulegną wydłużeniu.
Obecnie nie ma informacji na temat daty wprowadzenia nowych napędów do polskiej oferty Citroena, ani czy będą one dostępne równocześnie z starszymi silnikami. Według oficjalnego komunikatu prasowego, dowiadujemy się, że mocniejsza wersja napędu miałaby być dostępna od wersji “Shine”.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta