Nowy Mercedes CLE Coupe to model wykorzystujący innowacyjne pomysły i technologie z modeli Klasy C i Klasy E. Ten nowy dwudrzwiowy samochód ma wyrazisty wygląd, sportowe właściwości jezdne i luksusowe wyposażenie, które zapewniają wygodę i indywidualność. Mercedes CLE Coupe ma to coś w sobie i wyróżnia się swoim unikalnym charakterem.
Premiera samochodu na rynku europejskim planowana jest na listopad 2023 roku. A w przyszłym roku pojawi się także wariant dla miłośników jazdy z odkrytym dachem – CLE Cabrio.
Warto natomiast w kilku zdaniach opisać ten model, który jest kontynuacją eleganckich sportowych samochodów niemieckiego producenta, prezentując przy tym niezależną serię modelową Mercedesa.
Najważniejsze informacje w telegramowym skrócie
Obrazkowy design CLE:
Duża odległość między osiami, mocno pochylony słupek A, krótki przód i nieco dłuższy tył oraz muskularne nadkola i duże koła. To są cechy, które zawsze wpływały na nieprzeciętność marki Mercedes-Benz. CLE Coupe łączy w sobie sportową i elegancką spójność z nowoczesnym stylem Mercedesa, który podkreśla piękno tego projektu. Efektem tego jest silna, pełna werwy sylwetka, która emanuje w nas dość duże emocje.
Rosłe kształty Mercedesa Coupe:
Nowy CLE ma pochylony profil przedniego pasa z nisko osadzoną linią maski, smukłe reflektory LED o unikalnym wzornictwie oraz nowo zaprojektowaną, trójwymiarową osłoną chłodnicy, która nadaje sportowego i jednocześnie niezwykle eleganckiego wyglądu. Wyraźne przetłoczenia długiej maski silnika nawiązują do modeli, które mają dużą moc swoich silników. Profil boczny wyróżnia za to wyraźna linia prowadząca od przednich reflektorów do lusterek bocznych i od klamek do tylnych świateł. Muskularna tylna część charakteryzuje się gładkimi powierzchniami oraz dwuczęściowymi lampami LED z trójwymiarowymi kloszami.
Czytaj także: NOWY MERCEDES GLC COUPE JUŻ W SPRZEDAŻY
Obszerna kabina
Dzięki swoim wymiarom – długość 4850 mm, szerokość 1860 mm i wysokość 1428 mm – nowy dwudrzwiowy model CLE Coupe jest największym coupe w segmencie średniej klasy. CLE Coupe oferuje znacznie więcej miejsca niż Klasa C Coupe, a to dzięki większej o 25 mm odległości między osiami. Pasażerowie z tyłu mają dodatkowe 10 mm przestrzeni nad głową, 19 mm więcej miejsca na ramiona i łokcie oraz 72 mm dodatkowego miejsca na kolana. Pojemność bagażnika wzrosła o 60 litrów, co oznacza, że bez problemu pomieszczą się na przykład trzy torby do golfa.
Luksus i sport w jednym
Wnętrze CLE Coupe zachwyca zastosowaniem nowoczesnych technologii. Na pierwszy rzut oka widać wolnostojący, cyfrowy wyświetlacz wskaźników o przekątnej 12,3 cala, skierowany bezpośrednio do kierowcy, oraz centralny multimedialny ekran o przekątnej 11,9 cala, który jest bardzo łatwy w obsłudze. Dzięki niemu można także wybrać spośród 64 różnych kolorów oświetlenia, które nadają wnętrzu nastrojowy charakter. Co więcej, przednie fotele mają sportowy wygląd, specjalnie zaprojektowany dla CLE. A jeśli dodamy do tego opcjonalny system dźwięku przestrzennego Burmester 3D, to każdy fotel wyposażony będzie w dwa głośniki na wysokości zagłówków, zapewniając niesamowite wrażenia muzyczne – również dzięki technologiom Dolby Atmos i Spatial Audio.
Ekologiczne napędy
Mercedes CLE Coupe wprowadza nowe standardy efektywności mobilnej dzięki swoim elektrycznym napędom. Wszystkie silniki mają miękkie hybrydy z alternatorem połączonym z rozrusznikiem i posiadają 48-woltowym układ elektryczny. Można wybierać spośród jednostek czterocylindrowych, ale w ofercie jest również najmocniejszy sześciocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 3,0 litra – jest to wersja CLE 450 4MATIC.
Już wkrótce: NOWY MERCEDES EQV 2023
Wszechstronne bezpieczeństwo:
Nowy CLE Coupe oferuje liczne systemy wspomagające kierowcę, które dostosowują się do różnych sytuacji. Już w bogatym wyposażeniu standardowym znajduje się monitorowanie czujności kierowcy Attention Assist, aktywny asystent hamowania, aktywny asystent pasa ruchu, asystent ograniczenia prędkości oraz pakiet parkowania wraz z kamerą cofania. W Europie Zachodniej w podstawowym wyposażeniu dodatkowo dostępny jest aktywny asystent odległości Distronic.
Hybryda typu plug-in w fazie rozwoju
Wkrótce Mercedes wprowadzi do oferty swojego modelu także hybrydową wersję CLE Coupe typu plug-in. Ten samochód będzie miał praktyczny zasięg w trybie pełni elektrycznym, który wystarczy w codziennym użytkowaniu. Dzięki specjalnemu programowi jazdy, będzie można poruszać się wyłącznie przy użyciu silnika elektrycznego w miejscach do tego stworzonych, takich jak obszary miejskie.
Innowacyjne czterocylindrowe i sześciocylindrowe silniki benzynowe
Najmocniejszym silnikiem w CLE Coupe jest 3,0-litrowy sześciocylindrowy motor (M 256 M) w modelu CLE 450 4MATIC. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki twin-scroll i ISG, ten silnik ma doskonałą charakterystykę, bez tzw. turbodziury. Technologia twin-scroll zapewnia szybkie zwiększenie ciśnienia doładowania i momentu obrotowego, a także szybką reakcję silnika przy niskich obrotach. CLE 450 4MATIC generuje moc 280 kW – 381 KM i moment obrotowy 500 Nm.
Sprawdź także: NOWY MERCEDES GLA JUŻ W SPRZEDAŻY
W momencie wprowadzenia na rynek, silnik benzynowy z czterema cylindrami (M 254) będzie dostępny w dwóch wariantach mocy. W modelach CLE 200 i CLE 200 4MATIC ma on moc 150 kW (204 KM), a w modelu CLE 300 4MATIC ma moc 190 kW (258 KM). Jest to silnik o pojemności 2,0 litra, który łączy różne innowacje, takie jak powłoka cylindrów Nanoslide, specjalny sposób honowania cylindrów zwane Conicshape. Wersja M 254 o mocy 150 kW (204 KM) wykorzystuje także technologię obiegu Millera, która zamyka zawór dolotowy dopiero podczas sprężania. To zwiększa wydajność termiczną silnika i bardziej efektywnie wykorzystuje paliwo.
Czterocylindrowy silnik z turbosprężarką o zmiennej geometrii
W CLE 220 d Coupe znajduje się czterocylindrowy silnik wysokoprężny OM 654 M. Ten silnik ma jednostopniową turbosprężarkę z turbiną o zmiennej geometrii, co pozwala na płynną i efektywną pracę. Zmodyfikowane łożyska kulkowe zmniejszają tarcie, co przekłada się na lepszą wydajność. W ramach elektryfikacji, samochód wykorzystuje także elektryczną sprężarkę do układu klimatyzacji, co przyczynia się do jego większej efektywności. W układzie oczyszczania spalin zastosowano natomiast katalizator akumulacyjny NOx, filtr cząstek stałych (DPF) z powłoką, katalizator SCR oraz dodatkowy katalizator SCR umieszczony w podwoziu. Dzięki tym rozwiązaniom, samochód spełnia najnowsze normy emisji spalin.
Poniżej prezentujemy gamę modelową przeznaczoną na rynek europejski.
CLE 220 d | CLE 200 | CLE 200 4MATIC | CLE 300 4MATIC | CLE 450 4MATIC | ||
Pojemność skokowa | cm3 | 1993 | 1999 | 1999 | 1999 | 2999 |
Moc maksymalna | kW/KM | 145/200 | 150/204 | 150/204 | 190/258 | 280/381 |
przy | obr./min | 3600 | 5800 | 6100 | 5800 | 5800-6100 |
Dodatkowa moc EQ Boost | kW/KM | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 | 17/23 |
Maksymalny moment obr. | Nm | 440 | 320 | 320 | 400 | 500 |
przy | obr./min | 1800-2800 | 1600-4000 | 2000-4000 | 2000-3200 | 1800-5000 |
Dodatkowy mom. obr. EQ Boost | Nm | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym (WLTP, dane wstępne) | l/100 km | 4,7-5,2 | 6,4-7,1 | 6,7-7,5 | 7,0-7,6 | 7,8-8,6 |
Emisje CO2 w cyklu mieszanym (WLTP, dane wstępne) | g/km | 123-137 | 145-162 | 153-171 | 159-173 | 176-196 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (dane wstępne) | s | 7,5 | 7,4 | 7,5 | 6,2 | 4,4 |
Prędkość maksymalna (dane wstępne) | km/h | 238 | 240 | 236 | 250 | 250 |
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta