Renault wprowadza na rynek nowy model – Renault Symbioz. Zaprezentowany on został jako oficjalny następca popularnego modelu Megane i wkracza na scenę motoryzacyjną z odświeżoną stylistyką i przełomowymi rozwiązaniami technologicznymi, które podkreślają ewolucję marki w kierunku bardziej nowoczesnym i ekologicznym.
Wygląda prawie jak Captur, ale jest większy
Nowy Symbioz mierzy 4,41 metra długości, co plasuje go pomiędzy modelami Captur a Austral. Tak naprawdę z wyglądu bardzo przypomina Renault Captur. Charakterystyczna linia nadwozia oraz nowoczesne elementy takie jak przeszklony dach Solarbay i dynamicznie rysowane światła tylne, przyciągają jednak wzrok i zapewniają mu wyrazisty charakter, a także stanowią elementy rozróżniające te dwa modele. Samochód ma duży bagażnik o pojemności od 492 do 624 litrów, który można osiągnąć w zależności od ustawienia przesuwanej kanapy.
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-6-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-10-1024x575.jpg)
Sprawdź także: Nowe Renault Captur 2024. Wygląda lepiej i ma nowe lepsze wyposażenie
Technologia w każdej wersji wyposażenia
Symbioz jest oferowany będzie w trzech poziomach wyposażenia: Techno, Iconic oraz Esprit Alpine, znanych z najnowszych modeli Renault. Pozwala to na dostosowanie samochodu do indywidualnych potrzeb użytkownika. Każda wersja wyposażona jest w zaawansowany system multimedialny OpenR Link z integracją usług Google, co zwiększa komfort i łączność podczas jazdy.
System multimedialny OpenR Link w Renault Symbioz to jeden z najbardziej zaawansowanych interfejsów dostępnych na rynku. Zintegrowany z usługami Google, system oferuje szerokie możliwości personalizacji oraz łatwy dostęp do najpopularniejszych aplikacji i usług takich jak mapy Google, asystent Google czy YouTube Music.
Elegancki ekran dotykowy o przekątnej 10,4 cala charakteryzuje się wysoką rozdzielczością i intuicyjnym interfejsem użytkownika, a jego obsługa jest prosta i przyjemna. Dzięki technologii OpenR Link, użytkownicy mają między innymi dostęp do zaawansowanych funkcji – to nawigacja w czasie rzeczywistym, kontrola stanu pojazdu, a także zdalne sterowanie niektórymi funkcjami auta za pomocą smartfona.
System umożliwia także łatwe i bezpieczne połączenie z telefonem komórkowym przez Apple CarPlay lub Android Auto, co pozwala na bezproblemowe korzystanie z aplikacji mobilnych, muzyki czy wiadomości. Dodatkowo, OpenR Link oferuje personalizowane profile użytkowników, co umożliwia zapisywanie indywidualnych ustawień dla różnych kierowców.
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-15-1024x683.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-12-1024x575.jpg)
Napęd hybrydowy to jedyna opcja wyboru wersji silnika
Pod maską Symbioz znajduje się nowoczesny napęd hybrydowy E-Tech o mocy 145 KM, który łączy niskie zużycie paliwa z dynamicznymi osiągami. Dzięki swojej konstrukcji stanowi on idealny wybór zarówno do jazdy miejskiej jak i dłuższych tras i oferuje niskie koszty eksploatacji. Niestety, nie wiadomo czy producent wprowadzi w późniejszym czasie tradycyjne opcje napędowe z silnikiem 1.3 TCE. Póki co, napęd E-tech to jedyna opcja na start.
Renault Symbioz to komfort i bezpieczeństwo
Renault nie zapomina również o bezpieczeństwie – model Iconic wyposażony jest w 29 nowoczesnych systemów wspomagających kierowcę, które gwarantują bezpieczeństwo i komfort jazdy na najwyższym poziomie. Przemyślane rozmieszczenie przycisków i funkcji sprawia, że obsługa tych systemów jest intuicyjna i łatwa.
Oto niektóre z kluczowych systemów bezpieczeństwa nowego Renault Symbioz:
- Adaptacyjny tempomat (ACC) – automatycznie dostosowuje prędkość do ruchu pojazdów przed samochodem, pomagając utrzymać bezpieczną odległość.
- System awaryjnego hamowania – w sytuacji wykrycia potencjalnej kolizji, system może automatycznie zainicjować hamowanie, aby zminimalizować skutki lub całkowicie uniknąć wypadku.
- Asystent utrzymania pasa ruchu – monitoruje znakowanie linii jezdni i pomaga kierowcy utrzymać pojazd na odpowiednim pasie przez korygowanie trajektorii ruchu.
- Monitorowanie martwego pola – informuje kierowcę o pojazdach znajdujących się w trudno widocznych miejscach, zwiększając bezpieczeństwo podczas zmiany pasa ruchu.
- System rozpoznawania znaków drogowych – automatycznie wykrywa i wyświetla na desce rozdzielczej ograniczenia prędkości i inne znaki drogowe.
- Kamera 360 stopni – oferuje panoramiczny widok wokół pojazdu, ułatwiając parkowanie i manewrowanie w ciasnych przestrzeniach.
Wszystkie te systemy zaprojektowane zostały tak, aby działać razem, tworząc warstwę ochronną wokół pojazdu i jego pasażerów. Możliwość włączania i wyłączania poszczególnych funkcji za pomocą jednego przycisku pod kierownicą zapewnia każdemu kierowcy pełną kontrolę nad technologiami wspomagającymi, co znacznie podnosi poziom bezpieczeństwa oraz komfort jazdy.
Czytaj również: Renault Master E-TECH Electric z zasięgiem 460 kilometrów i technologią V2X. Uwierzycie?
Renault Symbioz na polskim rynku
Nowe Renault Symbioz zobaczymy w polskich salonach najprawdopodobniej po wakacjach. Wcześniej powinniśmy natomiast poznać jego ceny i szczegółową specyfikację. Z pewnością poinformujemy was o tym fakcie.
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-5-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-6-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-7-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-8-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-9-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-18-1024x683.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-14-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-11-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-12-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-13-1024x575.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-15-1024x683.jpg)
![Renault Symbioz 2024](https://motomagazyn.pl/wp-content/uploads/sites/6/2024/05/Renault-Symbioz-2024-16-1024x683.jpg)
Czy Renault Symbioz będzie czymś więcej niż tylko samochodem, który łączy w sobie komfort, bezpieczeństwo, ekonomię i troskę o środowisko. Myślę, że to będzie dobry wybór dla rodzin, które cenią sobie przestronność, nowoczesne technologie i dbałość o ekologię. Dzięki swoim kompaktowym wymiarom świetnie sprawdzi się zarówno w zatłoczonym mieście, jak i na otwartej drodze. Renault kontynuuje zatem swoją tradycję tworzenia “voitures à vivre” – samochodów stworzonych by żyć z nimi na co dzień, w pełnej harmonii z wymogami współczesnego świata.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Zdjęcia i materiały prasowe producenta