Podczas zakończenia testów, Volkswagen ujawnia pewne szczegóły dotyczące następnej generacji swojego aktualnie najlepiej sprzedającego się modelu, Tiguan nr 3. Nowy Tiguan będzie wyposażony w nowo opracowany system aktywnej kontroli zawieszenia oraz inne funkcje, takie jak reflektory matrycowe HD LED Matrix. Samochód został zbudowany na nowej generacji platformy MQB – evo. W wersji z napędem hybrydowym typu plug-in, nowy Tiguan będzie miał zasięg około 100 kilometrów na czystym akumulatorze. Światowa premiera odbędzie się jesienią, a wprowadzenie auta na rynek planowane jest na 2024 rok.
Oto kilka nowych funkcji, które zobaczymy w nowym Tiguanie:
Matrycowe reflektory HD LED Matrix.
Tiguan, będąc jednym z pierwszych pojazdów w swojej klasie, zaoferuje opcjonalne reflektory matrycowe HD LED Matrix. Ta zaawansowana technologia oświetleniowa, opracowana we współpracy dla Tiguana i Touarega, teraz zostaje wprowadzona do auta niższej klasy.
Nowa koncepcja wyświetlacza i obsługi.
Wnętrze Tiguana zostało odświeżone i zaprojektowane z uwzględnieniem oczekiwań klientów, którzy zwracają uwagę na intuicyjną obsługę. Pojawi się nowa koncepcja kokpitu i systemu infotainment, która debiutuje w Tiguanie. Duży ekran o przekątnej do 15 cali zapewnia wyraźny odbiór informacji, umożliwiając kontrolę nawigacji, muzyki i klimatyzacji. Przyciski szybkiego dostępu pozwalają na personalizację najczęściej używanych funkcji. Podniesiony komfort jazdy jest osiągany dzięki wysokiej jakości materiałom, nowo zaprojektowanym fotelom i skutecznej izolacji akustycznej. W szczególności, przy wyborze opcjonalnego pakietu akustycznego, Tiguan jest w stanie rywalizować z samochodami segmentu premium pod względem redukcji hałasu.
W przyszłości Tiguan będzie oferowany wyłącznie z automatyczną skrzynią biegów (DSG).
Tak jak w modelach Volkswagen ID., możliwość zmiany trybów będzie obsługiwana przez intuicyjny przełącznik umieszczony po prawej stronie kolumny kierownicy. Przełącznik można obracać w pozycję “do przodu” dla trybu D, umożliwiającego jazdę do przodu, lub w pozycję “do tyłu” dla trybu R, który służy do jazdy do tyłu. Hamulec postojowy zostanie aktywowany poprzez naciśnięcie boku przełącznika. Dodatkowo, za kierownicą będą dostępne łopatki do ręcznej zmiany biegów.
Elektronicznie sterowane zawieszenie dla większego komfortu i dynamiki.
Platforma MQB evo stanowi podstawę dla nowej generacji adaptacyjnego sterowania zawieszeniem, znanej jako opcjonalne DCC Pro z dwuzaworowymi amortyzatorami. Nowy model Tiguana jest teraz wyposażony standardowo w menedżera dynamiki pojazdu, który zadebiutował w Golfie GTI. Ten system kontroluje elektroniczne blokady mechanizmu różnicowego (XDS) oraz amortyzatory w zawieszeniu DCC Pro. Dzięki temu nowy Tiguan zapewnia bardziej stabilne i precyzyjne prowadzenie poprzez hamowanie wybranych kół i regulację siły tłumienia amortyzatorów. Komfort jazdy znacząco się poprawił, a na zakrętach Tiguan zachowuje się niemal jak sportowy samochód.
Sprawdź również: Volkswagen pracuje nad nowym układem napędowym do elektryków
TDI, TSI, eTSI i eHybrid.
Dzięki platformie MQB evo, Tiguan może być wyposażony w różne rodzaje napędu. Będzie dostępny z turbodoładowanymi silnikami wysokoprężnymi (TDI), turbodoładowanymi silnikami benzynowymi (TSI), benzynowymi silnikami z turbodoładowaniem w wersji mild hybrid (eTSI) oraz jako hybryda plug-in (eHybrid). Zasięg nowych napędów hybrydowych plug-in na samym akumulatorze został zwiększony nawet do 100 kilometrów (zależnie od konfiguracji). Ponadto, ładowanie prądem przemiennym będzie szybsze we wszystkich wersjach eHybrid, a nowością będzie możliwość ładowania akumulatora prądem stałym.
Fotele klasy premium.
Tiguan będzie miał możliwość wyposażenia w przednie fotele ergoActive. Są one wyposażone w pneumatyczną regulację podparcia odcinka lędźwiowego w czterech kierunkach oraz funkcję pneumatycznego masażu, które są zazwyczaj spotykane w pojazdach klasy premium. Fotele posiadają także funkcję podgrzewania i wentylacji.
Większy bagażnik.
Nowy Tiguan ma zwiększoną długość o około trzy centymetry. Wysokość, szerokość i rozstaw osi pozostają prawie niezmienione w porównaniu do poprzedniej wersji. Pomimo tego udaje się lepiej wykorzystać przestrzeń, a pojemność bagażnika wzrosła o 33 litry, osiągając 648 litrów (do wysokości oparć tylnej kanapy).
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta