Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Kia Xceed 2023

Jako jeden z najbardziej zaawansowanych technologicznie samochodów w swojej klasie, nowy Kia XCeed jest flagowym modelem Kia dzięki najnowszym technologiom, w tym zaawansowanym systemom bezpieczeństwa, łączności i informacyjno-rozrywkowym. Zaprojektowane w celu poprawy codziennej użyteczności, przyjemności i bezpieczeństwa pasażerów, te aktualizacje kontynuują dziedzictwo XCeed jako lidera technologii w segmencie C-Crossover.

Jako dostawca rozwiązań w zakresie zrównoważonej mobilności, Kia wprowadza nowy XCeed z szeroką gamą wydajnych i zelektryfikowanych opcji układu napędowego. XCeed Plug-in Hybrid (PHEV) zapewnia w pełni elektryczny zasięg 48 km, co odpowiada 60 km jazdy po mieście, a także dostępne są inne oszczędne układy napędowe, od szybko obracających się, turbodoładowanych silników po innowacyjne systemy mild-hybrid, dzięki czemu XCeed jest wyposażony w każdy nowoczesny styl życia.

Stylowa, ekspresyjna i nowoczesna w wyglądzie, nowa Kia XCeed opiera się na kultowym designie swojego poprzednika. Zaktualizowany design XCeeda, produkt europejskiego centrum designu marki we Frankfurcie w Niemczech, został opracowany pod kierunkiem Gregory’ego Guillaume’a, wiceprezesa ds. Designu Kia Europe.
Nowa Kia XCeed ma nowe reflektory LED i zmienioną kratkę chłodnicy, przedni zderzak i innowacyjny projekt wlotu powietrza. Dzięki kreatywnej integracji świateł przeciwmgielnych z reflektorami projektanci byli w stanie zastosować kurtyny powietrzne po obu stronach, które płynnie prowadzą powietrze wokół kół pojazdu, aby zmniejszyć opór i poprawić oszczędność paliwa.

Nowy XCeed jeździ na dedykowanych 18-calowych alufelgach zaprojektowanych specjalnie z myślą o segmencie CUV. Z tyłu ukierunkowane udoskonalenia obejmują nowy dyfuzor z błyszczącą czarną osłoną podwozia i dyskretną stylistykę “wydechu”, która zapewnia odświeżony sportowy wygląd w całej gamie XCeed. Z profilu stosunkowo długa maska XCeeda wpada w słupki A z tyłu przednich kół, nadając samochodowi sportową, skośną sylwetkę. Podczas gdy rozstaw osi pozostaje taki sam jak w innych modelach Ceeda i wynosi 2 650 mm, przednie i tylne zwisy XCeed zostały wydłużone w stosunku do pięciodrzwiowego hatchbacka o 25 mm z przodu (do 905 mm) i 60 mm z tyłu (do 840 mm). Jedynymi panelami nadwozia przeniesionymi z pięciodrzwiowego rodzeństwa hatchback są drzwi przednie.
Z tyłu tylne światła LED emitują smukłą, wysoce techniczną sygnaturę świetlną, która patrząc pod pewnymi kątami, wydaje się wbijać w ramiona samochodu. Mocno pomarszczone linie biegnące poziomo przez tylną klapę i tylny zderzak nadają nowemu XCeedowi szerszą, bardziej stabilną postawę.

Podwyższona wysokość jazdy XCeed i wyrzeźbione nadwozie prezentują solidny wizerunek, który konsekwentnie przyciąga nabywców do portfolio produktów Kia. Prześwit XCeed wynosi 172 mm na kołach 16-calowych i 184 mm na kołach 18-calowych, co stanowi wzrost do 44 mm w stosunku do pięciodrzwiowego hatchbacka Ceeda. Nadkola i okładziny progów bocznych, wraz z satynowymi chromowanymi relingami dachowymi, nadają samochodowi twardą prezencję.

Wewnątrz rzeźbiona konsola środkowa nowej Kii XCeed jest lekko skierowana w stronę kierowcy. Dzięki dominującej pozycji fotela i podwyższonemu prześwitowi w porównaniu z konwencjonalnym hatchbackiem, Kia XCeed zapewnia kierowcom bardziej sportową pozycję za kierownicą, a jednocześnie zapewnia lepszą widoczność drogi przed sobą.
“Pływający” ekran dotykowy systemu informacyjno-rozrywkowego wyróżnia się od deski rozdzielczej, a dolna część tablicy rozdzielczej zawiera zestaw dotykowych przycisków, pokręteł i przełączników do sterowania głośnością dźwięku, ogrzewaniem i wentylacją. Wysoce ergonomiczne pod względem układu i funkcjonalności elementy sterujące zostały przeprojektowane, aby poprawić interakcję i umożliwić kierowcom szybkie wprowadzanie zmian w otoczeniu kabiny bez odrywania wzroku od drogi.


Nowa Kia XCeed ma nowe, atrakcyjne motywy graficzne dla 12,3-calowego cyfrowego zestawu wskaźników Supervision, którego projekty można połączyć z trybami jazdy pojazdu, a błyszczący czarny panel skrzyni biegów i nowe cienkie lusterko wsteczne poprawiają zarówno formę, jak i funkcjonalność. Wnętrze jest wykończone wyrafinowanymi, miękkimi w dotyku materiałami, z satynową chromowaną deską rozdzielczą, która zapewnia wyrafinowaną, ekskluzywną atmosferę. Kupujący mogą wybierać spośród szerokiej gamy wykończeń tapicerki z tkaniny, zamszu, skóry syntetycznej lub prawdziwej skóry.
Nowa Kia XCeed jest napędzana gamą szybko obracających się, turbodoładowanych silników benzynowych, z których większość wykorzystuje technologię łagodnej hybrydy, a zaawansowany hybrydowy układ napędowy typu plug-in umożliwia kierowcom korzystanie z szerokiej mobilności bezemisyjnej.

Trzy turbodoładowane silniki benzynowe z bezpośrednim wtryskiem paliwa (T-GDi) są dostępne w odświeżonej gamie XCeed. Trzycylindrowy silnik T-GDi o pojemności 1,0 litra zapewnia 120 KM i 172 Nm momentu obrotowego, a czterocylindrowy silnik T-GDi o pojemności 1,5 litra wytwarza 160 KM i 253 Nm momentu obrotowego. Silnik T-GDi o dużej mocy 1,6 litra, ten sam, który znajduje się w modelach Ceed i ProCeed GT, jest również dostępny dla najmocniejszego wariantu XCeed. Dzięki mocy wyjściowej 204 KM i momentowi obrotowemu 265 Nm w szerokim zakresie prędkości obrotowych silnika, muskularny silnik T-GDi o pojemności 1,6 litra idealnie pasuje do zdolności samochodu do rozwoju w różnych sytuacjach na drodze. Może przyspieszyć od 0 do 100 km/h w 7,5 sekundy, gdy jest wyposażony w siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów. Idealny dla tych, którzy regularnie pokonują długie dystanse, nowy XCeed jest również dostępny z oszczędnym układem napędowym typu mild-hybrid electric vehicle (MHEV). Ten silnik wysokoprężny o pojemności 1,6 litra można sparować z sześciobiegową manualną skrzynią biegów, aby zapewnić 136 KM i 280 Nm momentu obrotowego, lub 320 Nm z siedmiobiegową wersją dwusprzęgłową.

W nowym XCeed ponownie dostępna jest wysokowydajna opcja napędu hybrydowego plug-in (PHEV), łącząca akumulator litowo-polimerowy o pojemności 8,9 kWh, silnik elektryczny o mocy 44,5 kW i wydajny czterocylindrowy silnik GDI “Kappa” o pojemności 1,6 litra. W połączeniu z sześciobiegową dwusprzęgłową skrzynią biegów (6DCT), PHEV przenosi do 141 KM i 265 Nm na przednie koła, a kierowcy skorzystają również z całkowicie elektrycznego zasięgu 48 km, co odpowiada 60 km jazdy po mieście. Umożliwi to kierowcom wykonywanie większości codziennych przejazdów i krótkich dojazdów wyłącznie na zasilaniu elektrycznym.

Sześciobiegowa manualna skrzynia biegów jest dostępna w wersjach benzynowych o pojemności 1,0 i 1,5 litra oraz w wersjach z silnikiem wysokoprężnym o pojemności 1,6 litra, a siedmiobiegowa dwusprzęgłowa skrzynia biegów jest wyborem dla wersji 1,5-litrowej T-GDi, 1,6-litrowej T-GDi i 1,6-litrowej wersji wysokoprężnej. Hybrydowy XCeed o pojemności 1,6 litra jest dostępny tylko z sześciobiegową skrzynią dwusprzęgłową.

Właściwości jezdne i właściwości jezdne nowego XCeed zostały opracowane przez europejskie zespoły inżynierów Kia z myślą o najwyższym komforcie i zaangażowaniu w każdych warunkach. Pomimo podwyższonej wysokości jazdy, nowy XCeed został zaprojektowany tak, aby był angażujący w prowadzeniu ze względu na indywidualne zestrojenie zawieszenia, kompaktowe wymiary zewnętrzne, niższy środek ciężkości i zmniejszoną masę.

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share