Wiadomości, premiery, porady motoryzacyjne.

Nowy Range Rover Velar

Nowy Range Rover Velar to czysty wyraz nowoczesnego luksusu, wyposażony w najnowszą technologię, charakterystyczne wyrafinowanie Range Rovera oraz dramatyczny, czysty i redukcyjny nowy design. Range Rover Velar był pionierem redukcyjnej filozofii projektowania Range Rovera, a jego nowa osłona chłodnicy – wraz z wprowadzeniem nowych reflektorów Pixel LED z klejnotowymi światłami do jazdy dziennej – zapewnia jednolity wygląd całej rodziny.

Z tyłu potężny zwis zapewnia równowagę i podkreśla imponującą długość Range Rovera Velara. Jego wyraźne kopnięcie dodaje muskularnej postawy, a nowy dolny tylny zderzak podkreśla jego proporcje, z ukrytymi końcówkami układu wydechowego dla czystego i eleganckiego wyglądu.
Nowe tylne światła LED odzwierciedlają to wyrafinowanie dzięki przyciągającemu wzrok wyglądowi 3D i super czerwonemu oświetleniu. Ich uzupełnieniem jest pełnowymiarowe światło stopu wysokiego poziomu.
Wnętrze odważnego, eleganckiego wnętrza Range Rovera Velara jest jeszcze bardziej redukcyjne, z wyjątkowym kunsztem i nowymi materiałami.

Najnowsza ewolucja systemu informacyjno-rozrywkowego Pivi Pro Range Rovera stanowi centralny element; Pojedynczy 11,4-calowy pływający interfejs ze szkła jest ergonomicznie umieszczony wyżej i w łatwiejszym zasięgu, aby zminimalizować rozproszenie uwagi i odbicia. Range Rover Velar nadal oferuje opcję kabiny bez skóry, z nowymi wzorami siedzeń i materiałami. Opcja bezskórna łączy wełnę duńskich ekspertów tekstylnych KvadratTM z poliuretanowymi wkładkami tekstylnymi UltrafabricsTM z nowym wzorem perforacji w jodełkę Diamond. Inspirowane krawiectwem na zamówienie, mieszanki wełny KvadratTM są o 58 procent lżejsze niż skóra i zapewniają nowoczesny wygląd oraz zwiększoną dotykowość, co stanowi współczesne spojrzenie na tradycyjny luksus Range Rovera.

Wprowadzono cztery nowe kolory skóry: Cloud, Caraway, Raven Blue i Deep Garnet. Uzupełnia je wyselekcjonowany wybór detali, w tym nowy chrom Moonlight na kierownicy, obramowania konsoli środkowej i otwory wentylacyjne. Techniczne wykończenie z anodowanego lub ciemnego anodowanego aluminium lub wyczuwalne w dotyku wykończenia okleiny drewnianej Shadow Grey jesion podkreślają jego elegancję. Dwie nowe opcje kolorystyczne dołączają do palety zewnętrznej: Metallic Varesine Blue i Premium Metallic Zadar Grey. Najnowszy system Cabin Air Purification Plus jest dostępny jako część opcjonalnego pakietu Comfort Pack (lub standardu w Autobiography), aby pomóc w promowaniu dobrego samopoczucia i czujności pasażerów, mając na celu zapewnienie najwyższej jakości powietrza. Zarządzanie CO2 i filtracja powietrza w kabinie PM2.5 poprawiają środowisko w kabinie poprzez monitorowanie powietrza wewnętrznego i zewnętrznego oraz odpowiednie dostosowywanie.

Nowy Range Rover Velar ma moc dostosowaną do potrzeb każdego klienta, w tym P400e plug-in electric hybrid. Jest dostępny wraz z gamą płynnych silników benzynowych i wysokoprężnych Ingenium, wszystkie wyposażone w technologię mild hybrid electric vehicle (MHEV), która zwiększa oszczędność paliwa i osiągi. Charakterystyczny komfort jazdy i wyrafinowanie Range Rovera zapewniają zaawansowane ustawienia podwozia i zawieszenia w Range Roverze Velar.
Opcjonalne elektroniczne zawieszenie pneumatyczne zapewnia spokojny komfort, zachowując spokój na bardziej wyboistych drogach, jednocześnie wygładzając nierówności dzięki Adaptive Dynamics, zaawansowanemu systemowi podwozia, który stale zmienia siły tłumienia na każdym kole.

Zaawansowana elektryczna hybryda P400e zapewnia to, co najlepsze ze wszystkich światów, łącząc silnik elektryczny o mocy 105 kW z silnikiem benzynowym Ingenium, aby zapewnić bezproblemowe i ciche osiągi.
Równowaga między jazdą wyłącznie elektryczną a osiągami benzynowymi oznacza, że Range Rover Velar P400e jest idealny na krótkie i dłuższe podróże. Ma oczekiwany rzeczywisty zasięg do 51km (32 mil) – wystarczający, aby zapewnić średni dzienny dystans przejechany w Range Roverze Velar przy zerowej emisji z rury wydechowej. W przypadku dłuższych podróży hybrydowy układ napędowy typu plug-in zapewnia łączny zasięg benzyny i napędu elektrycznego o łącznej długości 684km (425 mil). Korzystając z samej energii elektrycznej, może jeździć do 64km (40 mil), podczas gdy całkowita emisja CO2 wynosi 38g/km w cyklu WLTP, przy zużyciu paliwa 1,6l/100km (176 mpg). Zasięg tylko elektryczny wzrósł o ponad 20 procent w porównaniu z poprzednimi 53km (33 mile) dzięki większemu akumulatorowi o mocy 19,2kW.
Dzięki łącznemu momentowi obrotowemu 404KM i 640Nm z czterocylindrowego silnika benzynowego Ingenium o mocy 300KM o pojemności 2,0 litra i silnika elektrycznego o mocy 105kW, P400e jest w stanie przyspieszyć od 0 do 100km/h w 5,4 sekundy (0-60 mph w 5,1 sekundy), z maksymalną prędkością 209km/h (130 mph). Może również podróżować na samej energii elektrycznej do 140km/h (87 mph).

P400e jest jednym z niewielu elektrycznych pojazdów hybrydowych typu plug-in zdolnych do szybkiego ładowania prądem stałym, z naładowaniem 0-80 procent możliwym w ciągu zaledwie 30 minut od domu za pomocą ładowarki o mocy 50 kW. W domu może ładować się od 0 do 100 procent za pomocą ładowarki prądu przemiennego o mocy 7 kW w około dwie i pół godziny.

Gama silników Range Rover Velar:

  • Elektryczna hybryda

P400e – 404KM, 2,0-litrowy czterocylindrowy benzynowy PHEV, 640Nm momentu obrotowego przy 1.500-4.400n obr./min, ośmiobiegowa automatyczna, AWD

  • Benzyna

P250 – 250-konny czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2,0 litra, moment obrotowy 365Nm przy 1.300-4.500 obr./min, ośmiobiegowa automatyczna, AWD

P340 – 340KM, 3,0-litrowy sześciocylindrowy benzynowy MHEV, 480Nm momentu obrotowego przy 1-500 obr./min, ośmiobiegowa automatyczna, AWD

P400 – 400KM, 3,0-litrowy sześciocylindrowy benzynowy MHEV, 550Nm momentu obrotowego przy 2-000 obr./min, ośmiobiegowa automatyczna, AWD

  • Diesel

D200 – 204KM, 2,0-litrowy czterocylindrowy diesel MHEV, 430Nm momentu obrotowego przy 1.750-2.500 obr./min, ośmiobiegowa automatyczna, AWD

D300 – 300KM, 3,0-litrowy sześciocylindrowy diesel MHEV, 650Nm momentu obrotowego przy 1.500-2.500 obr./min, ośmiobiegowa automatyczna, AWD

 


Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta

Sprawdź także
Nasza witryna korzysta z ciasteczek. Korzystając z niej, wyrażasz zgodę na ich używanie.
Total
0
Share