Klientów Peugeot 2008 przede wszystkim przyciąga silna i elegancka stylistyka, kojarząca się z mocą i solidnością. Cenią oni również uniwersalność i dynamikę, które sprawiają, że nowy Peugeot 2008 jest idealnym wyborem SUV-a dla aktywnych rodzin.
Nowa wersja Peugeota 2008 posiada oryginalną przednią część z nowym logo marki. Jest znacznie szersza i wyróżnia się nietypowym bocznym wzorem, który ciągnie się aż do reflektorów, podkreślając pionową i solidną sylwetkę samochodu. Wersja Active ma poziomy wzór polakierowany na błyszczący czarny kolor. Wersje Allure i GT posiadają pionowy motyw w kolorze nadwozia, sięgający do przyciemnionych subtelnych wstawek, które dodatkowo podkreślają pionowy charakter przedniej części.
Peugeot 2008 SUV jest drugim modelem marki, po Peugeocie 508 i 508 SW, który otrzymuje nowe charakterystyczne oświetlenie marki. Trzy pionowe świetlne pazury są wbudowane w wstawki zderzaka i polakierowane na błyszczący czarny kolor. To nadaje nowemu Peugeotowi 2008 mocną osobowość i solidny design typowy dla SUV-ów.
Sprawdź również: Nowy Peugeot e-308 już w Polsce
Wszystkie wersje nowego Peugeota 2008 są wyposażone w nowe tylne lampy LED, które przedstawiają nową interpretację kultowego układu trzech pazurów, charakterystycznego dla Peugeota. Lampy składają się z trzech podwójnych poziomych listew o delikatnym i eleganckim wzorze, które wizualnie poszerzają samochód. Lampy tylne wyposażone są również w diody LED do świateł cofania i kierunkowskazów.
Jedną z ważniejszych rzeczy wewnątrz samochodów marki jest Peugeot i-Cockpit. Jest to kluczowy element kabiny, który wyróżnia modele francuskiego producenta. Po sprzedaniu 10 milionów egzemplarzy w ciągu ostatnich 10 lat, został ponownie ulepszony i zmodernizowany w nowym Peugeocie 2008, aby zoptymalizować ergonomię i przyjemność z jazdy.
Wszystkie wersje Peugeota 2008 są teraz standardowo wyposażone w 10-calowy centralny ekran dotykowy (wcześniej 7-calowy w dwóch podstawowych wersjach wyposażenia). Umożliwia on obsługę funkcji radia i telefonu (wersja Active) lub najnowszej generacji systemów informacyjno-rozrywkowych Peugeot i-Connect i PEUGEOT i-Connect Advanced.
Marka Peugeot zamierza przyciągnąć nowych klientów do Peugeota 2008 poprzez zelektryfikowane układy napędowe i najnowsze systemy łączności zewnętrznej.
Peugeot e-2008 jest wyposażony w nowy silnik, który jest także stosowany w nowym Peugeocie e-308. Maksymalna moc została zwiększona z 100kW/136KM do 115kW/156KM, a pojemność akumulatora zwiększona z 50kWh do 54kWh. Intensywne prace nad efektywnością energetyczną pozwoliły połączyć poprawę osiągów z zwiększeniem zasięgu z 345 do nawet 406 kilometrów (w cyklu mieszanym WLTP).
Czytaj także: Nowy Peugeot 3008 już wkrótce
Oprócz elektrycznych układów napędowych opisanych powyżej, nowy Peugeot 2008 oferuje również szeroki wybór silników benzynowych i wysokoprężnych, dzięki czemu każdy klient może znaleźć rozwiązanie odpowiednie dla swoich potrzeb.
Znajdziemy wśród nich:
– PureTech 100: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 100KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 6-stopniową manualną skrzynią biegów.
– PureTech 130: 3-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 1,2 litra i mocy 130KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8.
– BlueHdi 130 EAT8: 4-cylindrowy silnik wysokoprężny o pojemności 1,5 litra i mocy 130KM, wyposażony w system Stop & Start, współpracujący z 8-stopniową automatyczną skrzynią biegów EAT8.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta