Alfa Romeo niezwykle dba o najwyższą jakość – nie tylko w zakresie oferowanych produktów, ale również całości doświadczenia klienta w obcowaniu z marką. Niezawodność samochodów marki wywodzącej się z Mediolanu gwarantują zaawansowane procesy technologiczne i zorientowana na jakość działalność fabryk zlokalizowanych we włoskich miastach Pomigliano d’Arco oraz Cassino. W tej pierwszej powstaje najnowszy C-SUV marki, Tonale, a w drugiej są produkowane piękne i pożądane modele Giulia i Stelvio. Najwyższą jakość aut uwiarygadniają wyjątkowe pakiety ochronne oferowane w cenie samochodu do każdego nowego egzemplarza zakupionego na terenie Polski. Należą do nich pięcioletnia gwarancja Maximum Care z limitem przebiegu wynoszącym aż 200 tysięcy km i wprowadzony w styczniu tego roku unikalny pakiet serwisowy Easy Care na 3 lata, z limitem do 45 tysięcy kilometrów. Oba programy odciążają właścicieli samochodów Alfa Romeo w zakresie kosztów napraw i przeglądów okresowych, a jednocześnie podkreślają pewność marki co do jakości oferowanych pojazdów.
Szczególna dbałość o najwyższe standardy jest też widoczna w strategii sprzedażowej marki – w obsłudze klienta w salonie i serwisie w trakcie zakupu, a następnie eksploatacji pojazdu. Alfa Romeo nie tylko wdraża nowe rozwiązania, ale też stale monitoruje poziom zadowolenia swoich klientów. Do badania oceny satysfakcji wykorzystuje Net Promoter Score (NPS). Wskaźnik ten służy do oceny satysfakcji klienta z kontaktu z marką i jego zaangażowania na podstawie jego skłonności do polecenia danej marki swoim bliskim i znajomym. Wyniki NPS Alfy Romeo w Polsce robią wrażenie. Wskaźnik w obszarze sprzedażowym po trzech miesiącach br. wynosi 88,2%, co daje wzrost o 0,8 punktu procentowego w porównaniu z rokiem ubiegłym i aż o 6,1 z rokiem 2021. Pozytywny trend marka odnotowała też w badaniach satysfakcji klientów z obsługi posprzedażnej, w tym usług serwisowych. NPS wyniósł tutaj imponujące 95,8%, czyli o 1,8 punktu procentowego więcej niż w 2022 roku i o 9,3 w stosunku do 2021.
Wysokie noty wystawiane marce przez polskich klientów nie są odosobnione w świecie – wystarczy przytoczyć zeszłoroczne badanie satysfakcji klientów rynku północnoamerykańskiego. Alfa Romeo spowodowała spore zamieszanie w ustabilizowanym rankingu liderów zadowolenia klientów, zajmując pierwsze miejsce w badaniu J.D. Power U.S. Sales Satisfaction Index Study, i wyprzedzając niemieckie oraz japońskie marki premium.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta