Pod koniec 2023 roku, Volkswagen wprowadzi ulepszony system napędowy EV, który powstanie w fabryce zlokalizowanej w Kassel w Niemczech.
Wszystkie modele ID. otrzymają nowy napęd APP550 na tylne koła, który ma zapewnić samochodom wyższą wydajność.
Nowy system napędowy ma zapewnić odpowiednie osiągi dzięki układowi o mocy 210 kW (286 KM), a maksymalny moment obrotowy wynosi około 550 Nm. Niemiecki producent twierdzi, że cały układ zapewnia doskonałe osiągi zarówno ze startu zatrzymanego, jak i podczas podróży z wyższymi prędkościami. Pierwsze dostawy pojazdów z nowym układem napędowym zaplanowano na koniec roku, tak wynika z informacji, które przedstawił producent.
Nowy napęd osiąga wysoki moment obrotowy dzięki ulepszonemu stojanowi o większej efektywnej liczbie uzwojeń i większym przekroju drutu. Wirnik został wyposażony w mocniejszy magnes trwały, który ma większą przewodność. Cały system napędowy został wzmocniony, aby wytrzymać znacznie większy moment obrotowy.
Ponieważ energia elektryczna jest kluczowa dla mocy napędu elektrycznego, został stworzony nowy falownik w celu dostarczania dużych prądów fazowych, które są konieczne do uzyskania większej mocy i wydajności. Pełni on rolę kontrolera „mózgu” w całym układzie napędowym, gdzie specjalne oprogramowanie zapewnia efektywne procesy systemowe. Dzięki wygenerowanemu prądowi przemiennemu, w zależności od fazy obciążenia, silnik napędowy może działać bardziej efektywnie.
Aby poprawić wydajność, VW zoptymalizował również inne elementy, w tym lepsze zarządzanie wytworzoną temperaturą. Nowy napęd wykorzystuje energooszczędny system chłodzenia, który działa bez pompy oleju zasilanej elektrycznie. Zamiast tego, skrzynia biegów i specjalnie zaprojektowane elementy służą do dostarczania oleju, który jest chłodzony dzięki obiegowi płynu chłodzącego w pojeździe. Natomiast sam silnik z zewnątrz jest wyposażony w radiator wody.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta