Toyota stawia na hybrydy typu plug-in jako kluczowy element swojej strategii dekarbonizacji. Firma planuje wprowadzenie na rynek szerszej gamy pojazdów z napędem hybrydowym plug-in nowej generacji. Dzięki zastosowaniu bardziej wydajnych technologii baterii, ich zasięg w trybie EV zostanie zwiększony do ponad 200 km, co sprawi, że hybrydy plug-in staną się praktycznymi alternatywami dla samochodów elektrycznych w codziennym użytkowaniu, a także pozwolą na dłuższe podróże, eliminując problem zasięgu pojazdów wyłącznie zasilanych bateriami.
Toyotę wyróżnia w globalnej ofercie obecność dwóch modeli z napędem hybrydowym plug-in – RAV4 Plug-in Hybrid oraz nowego Priusa piątej generacji, co świadczy o ponad 10-letnim doświadczeniu firmy w produkcji samochodów tego typu. Konstrukcja napędów hybrydowych typu plug-in opiera się na technologii full hybrid, którą Toyota rozwija od 1992 roku i zastosowała w ponad 20 milionach hybryd sprzedanych na całym świecie, co stanowi jej znaczący atut.
Oznacza to, że osiągnięty przez Toyotę poziom redukcji emisji CO2 jest równoważny temu, który można by osiągnąć poprzez wprowadzenie na drogi około 7,5 miliona samochodów z napędem bateryjnym. Przy zmniejszających się kosztach produkcji hybryd i zwiększającej się ich wydajności, hybrydy są ważnym narzędziem w redukcji emisji. Toyota planuje kontynuować tę strategię i zmniejszyć średnią emisję CO2 swoich nowych pojazdów o 33% do 2030 roku, a o ponad 50% do 2035 roku w porównaniu z poziomem z 2019 roku. Koszty produkcji układów hybrydowych spadły do poziomu jednej szóstej kosztów pierwszej generacji tych napędów.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta