W bieżącym roku fiskalnym 2024, rozpoczętym w kwietniu 2023 roku, Toyota ma zamiar zwiększyć sprzedaż swoich samochodów elektrycznych (BEV) na poziomie 200 000 egzemplarzy na całym świecie. Według prognoz firmy, sprzedaż wszystkich pojazdów zelektryfikowanych powinna wzrosnąć o 34,9%.
Produkcja baterii odgrywa więc kluczową rolę w dalszym rozwoju elektrycznej linii samochodów Toyota. Firma przeznaczyła na ten cel 2 biliony jenów (około 17,5 miliardów dolarów), z czego już zainwestowano 5,6 miliarda dolarów w rozbudowę fabryk baterii w Japonii i Stanach Zjednoczonych do roku 2026. Nowe środki pozwolą Toyocie zwiększyć zdolności produkcyjne w obu regionach do 40 GWh baterii rocznie.
W celu lepszej koordynacji zarządzania wszystkimi procesami związanymi z rozwojem, produkcją i sprzedażą baterii, Toyota utworzyła w swojej strukturze nowy dział o nazwie BEV Factory, który jest odrębny od działu zajmującego się samochodami elektrycznymi. Zespół BEV Factory jest odpowiedzialny za wszystkie działania związane z bateriami w ramach Toyoty, a także za współpracę z dostawcami, partnerami i ośrodkami badawczymi, takimi jak Woven by Toyota.
Podczas niedawnej konferencji poświęconej wynikom finansowym Toyota Motor Corporation, prezydent Koji Sato ogłosił plany firmy dotyczące redukcji emisji ze sprzedawanych nowych samochodów na całym świecie o ponad 50% do roku 2035. Do roku 2026 Toyota zamierza sprzedawać rocznie 1,5 miliona samochodów BEV i wprowadzić na rynek 10 nowych modeli BEV, w tym luksusowe samochody, auta miejskie i pojazdy użytkowe, głównie w USA i Chinach. Toyota opracowuje również zupełnie nową platformę dedykowaną wyłącznie dla samochodów elektrycznych. Pierwsze modele z tej linii zadebiutują w roku 2026.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta