Tylko 24 godziny – tyle czasu zajęło Dacii, aby przeprowadzić przemysłowy tour de force. Dacia jako firma jednocześnie zmieniła tożsamość markową wszystkich swoich modeli w trzech zakładach w Pitesti, Tangerze i Casablance. To aż 3100 pojazdów w ciągu jednego dnia! Dacia osiągnęła to niezwykłe przemysłowe wyzwanie dzięki swojej zwinności organizacyjnej, jednocześnie utrzymując nieskazitelną jakość swoich pojazdów. Przygotowania i koordynacja w ramach wszystkich działów trwały ponad rok.
Produkcja pojazdu wymaga kompleksowego i skomplikowanego procesu produkcyjnego, ale Dacia mimo to zdołała jednocześnie przejść na nową tożsamość marki we wszystkich swoich modelach. I dokonała tego w rekordowym czasie, jednocześnie, w trzech różnych zakładach: Pitesti w Rumunii oraz Casablance i Tangerze w Maroku. W ten sposób marka radykalnie odświeżyła swój wizerunek i przeszła na nową tożsamość, przekazując swoje zobowiązania na przyszłość i związane z nimi wartości. Nowa strategia tożsamości marki jest pierwszym krokiem Dacii w kierunku Renaulution. Firma zmierzyła się z kilkoma znaczącymi wyzwaniami, począwszy od logistyki części, szkoleń pracowników, aż po sieć jej dealerów.
“Uważamy, że jest to pierwszy przypadek, kiedy firma motoryzacyjna odświeżyła całą swoją gamę modeli w trzech zakładach jednocześnie. To pokazuje, jak elastyczna i zwinna jest naprawdę Dacia.” – powiedział Christophe Dridi, wiceprezes ds. przemysłu.
Opracowanie: Portal motoryzacyjny
Źródło: zdjęcia i materiały prasowe producenta